maasoey Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Heisann! Jeg har tilgang på noen turbodeler som frister veldig! Synes den stakkars E30'n min begynner å bli litt slapp. Målet er å få litt mer kraft, uten å måtte skifte ut halve motoren. Så jeg spør dere; *Hvor mye kraft tåler iX-understellet? *Hvor mye tåler motoren uten arbeid? Litt informasjon: Bilen skal på EU-kontroll nå denne måneden, så da har jeg 2 år å kjøre med turbo-motor Motoren har bare gått 50.000km, så det er mye futt igjen. Kom med tips og innspill!
plumbo79 Skrevet Juni 2, 2008 Skrevet Juni 2, 2008 Tror ikke folk pleier å ta ut noe mer enn 300 hp i disse, splinen på fordelingskassa har lett for å ryke, men denne kan forsterkes med sveising, deretter er det ytre drivknuter foran (tror jeg) disse lider ofte pga at folk senker bilene sine og vinkelen på drivakslene blir feil og tilslutt er det selve tannhjula i frontdiffen som får det, særlig hvis et av hjula letter under pådrag og deretter blir bremset brått når det treffer bakken igjenn. Veldig viktig å bytte mansjetter på drivverket i disse da akslene har svake spliner.
maasoey Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Skrevet Juni 3, 2008 Ikke skrem meg sånn! Nå vurderer jeg heller å få bilen strøken, og selge den. Deretter kjøpe meg en vanlig 325i. Synd drivverket foran er så skjørt. Likte heller ikke at senking nesten blir utelukket grunnet vinklingen på drivknutene foran. Synes iX'ene skulle vært litt lavere originalt, siden de er så usannsynlig høye! Noen som vet hvor mye jeg eventuelt kan senke den uten at det skaper problemer?
Sweet_Protec Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Jeg vurderte samme selv, og ikkno stress å gjøre det, samme 4x4 systemet som cossi har og de henter jo ut 40hk og peiser på med de så hvorfor skl Bmw sitt være dårligere, frem akslinger er et problem de er SVIN dyre og vanskelige å få tak i.! men et snik turbo byg bør ikke være vanskeli eller farlig for IX
plumbo79 Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 Poenget mitt var å beskrive hva som først går galt hvis du lader hardt mener ikke at dette skjer ved 300 hp men det har også mye å si hvordan du kjører.
knut_olestad Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 Du kan jo ta den helt ut og handle forsterka diff og sviktstålaksler
maasoey Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Skrevet Juni 4, 2008 Jeg er jo klar over at hardt gasspådrag når man står nesten helt stille er jo høl i hue med en 4x4. Går jo nesten ikke an, og jeg skjønner jo at det er en enorm påkjenning på drivverk selv om jeg ikke har trimmet motor. Jeg kan vel skryte på meg at jeg er forsiktig med bilen min, siden jeg har allerede tatt knekken på en drivaksel, har liksom lært av den hendelsen! knut_olestad Hvor får jeg tak i dette?
knut_olestad Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 http://www.kormanfastbmw.com/e30drive.htm http://www.sellholm.se/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå