Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en knirke/hyle-lyd når jeg svinger til venstre når bilen står rolig, eller i veldig lav fart. Kommer ikke med en gang, men litt etterhvert og mest på slutten av svinginga.

Det er nok servo-olje.

Hva kan dette komme av?

Skrevet

Det kan være luft i servoen, eller at servoen er slitt.

Prøv å lufte servoen ved å skru av påfyllingslokket for servoolje og drei rattet frem og tilbake noen ganger for å se om lyden gir seg. Det er en fordel å sette forpart av bilen på bukker når dette gjøres for å redusere belastning på servo.

Det kan også hende det hjelper med ny servoolje.

Skrevet

Har du sjekket nivået i det siste? Hvis det er lavt så er det bare å fylle opp. Etter det kan du med fordel lufte systemet, det gjør du som beskrevet lenger oppe, ha lokket til væskebeholderen av, og sving rattet til fullt utslag i begge retninger et par ganger, funket glimrende for meg, hadde samme problem som deg. Lyden er nå borte.

Skrevet

Det som er rart, er at det er nok veske i beholderen! :?

Har prøvd å lufte som dere sa, men problemet er der fortsatt.. Men er der bare noen ganger, ikke hver gang jeg svinger.

Skrevet

Meget mulig..

I dag merka jeg at det er litt dunkelyd når jeg svinger fort på rattet. Når jeg rykker i rattet til siden, så kommer det en liten dunkelyd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...