drunken' Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Har fått en knirke/hyle-lyd når jeg svinger til venstre når bilen står rolig, eller i veldig lav fart. Kommer ikke med en gang, men litt etterhvert og mest på slutten av svinginga. Det er nok servo-olje. Hva kan dette komme av?
BRIO Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Det kan være luft i servoen, eller at servoen er slitt. Prøv å lufte servoen ved å skru av påfyllingslokket for servoolje og drei rattet frem og tilbake noen ganger for å se om lyden gir seg. Det er en fordel å sette forpart av bilen på bukker når dette gjøres for å redusere belastning på servo. Det kan også hende det hjelper med ny servoolje.
AC Schnitzer Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Bytte servo olje har vært løsningene i de tilfeller jeg har hørt om
drunken' Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Skrevet Juni 4, 2008 Servo-olja har neppe vært byttet, noen gang på bilen. Så høres ut som det kanskje kan være en løsning. Men hvordan tapper man av olja?
Kai-P. Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Har du sjekket nivået i det siste? Hvis det er lavt så er det bare å fylle opp. Etter det kan du med fordel lufte systemet, det gjør du som beskrevet lenger oppe, ha lokket til væskebeholderen av, og sving rattet til fullt utslag i begge retninger et par ganger, funket glimrende for meg, hadde samme problem som deg. Lyden er nå borte.
drunken' Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Skrevet Juni 7, 2008 Det som er rart, er at det er nok veske i beholderen! Har prøvd å lufte som dere sa, men problemet er der fortsatt.. Men er der bare noen ganger, ikke hver gang jeg svinger.
drunken' Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Skrevet Juni 8, 2008 Ingen som kan svare på hvordan jeg skifter olje??
Kai-P. Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Sjekk innunder bilen, du finner nok en tappeskrue på tannstanga.
drunken' Skrevet Juni 9, 2008 Forfatter Skrevet Juni 9, 2008 Meget mulig.. I dag merka jeg at det er litt dunkelyd når jeg svinger fort på rattet. Når jeg rykker i rattet til siden, så kommer det en liten dunkelyd..
Kai-P. Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 Jeg tror at det kanskje kunne vært en ide å ta bilen med på verksted og få de til å bytte servoolje for deg, tar en time, maks.
drunken' Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Skrevet Juni 10, 2008 Driver å vurderer å sette den på verksted for å sjekke diverse.. Men hadde jo vært greit å funnet det ut selv!
Kai-P. Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Helt klart, er billigst det. Den dunkelyden kan kanskje være endeledd eller foring i bakkant av bærearm?
drunken' Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Skrevet Juni 10, 2008 Skal få svigerfar til å se på bilen når han har tid! Er det dumt å kjøre, når dunkelyden er der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå