Gå til innhold

Min E39 530DAT

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne for et par måneder siden. Har kun gått 154000,men det føles som den har gått lenger, da hjulopphenget bak synger på siste verset. Ellers fungerer ikke viskeren bak noe jeg har forstått er forholdsvis vanlig.

ce9f83smzdh4rdmglylk.jpg

Kjøpte bilen med MOMO 18" felger som gjorde bilen TOTALT håpløs å kjøre. Jeg er for gammel til å sitte å tviholde i rattet, så jeg fikk tak i noen AC Schnitzer kopier i 17". Bilen ble mye bedre å kjøre etter det.

dqy9v912izg06s2kd5w8.jpg

Monterte krok i helga, så nå står bare foringene i hjulopphenget bak igjen.

Ellers må jeg vel skaffe meg noen faceliftlykter. Har også lyst på M5-front, men jeg er ingen råner, så jeg vet rett og slett ikke om jeg gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å åpne glassluka og beveg på viskerarmen. Den er da frikoblet fra motoren. Rengjør og smør opp igjen og kjenn hvordan den blir lettere og lettere å bevege frem og tilbake. Smekk igjen luken og beveg viskeren til den går i lås i motoren igjen. Hvis den ikke går da så sjekk sikringene, hvis den fremdeles ikke går så kan det være motoren som har fått det. Med litt vedlikehold så hadde dette aldri skjedd! :)

Sleng opp et bilde av bilen med 17" da, liker disse felgene jeg. GS har vel slutte å selge dem... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis me 530!!:) har prøvd en som har gått over 300tusen å den gikk som et skudd:) merker min 525 er dauere som bare har gått en 1/3del :(

hadde 19" på min forige e39 og det funka som bare det..men dekker å innpress er viktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ta å åpne glassluka og beveg på viskerarmen. Den er da frikoblet fra motoren.

Viskeren sitter BOM fast. Den sitter såpass godt at jeg ikke tør å bryte mer på den. Er det enkelt å demontere hele greia? Om jeg får viskeren til å løsne, er det da sannsynlig at motoren er hel? Vil jo anta at om viskeren plutselig setter seg fast vil sikringen til motoren ryke, eller dør motoren?

Skal fikse noen bilder, men jeg må vaske litt først.

Har også montert krok. Ledningsnettet blir jo litt interessant da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare peis på med noe tynnt noe..for eks wd40 eller 5-56 crc spray ellerno.. det er rustløsende og har en krype effekt.. la det virke en stund å spray på igjenn.. det kan hende det løsner.. vis ikke er det bare å demontere å smøre opp..

og ofte ryker pussermotoren detsverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt på litt WD40, så vi får se hvordan det går.

Skiftet ut de fire store traversforingene bak i dag. Bilen ble TUSEN ganger bedre å kjøre. Forskjellen er enorm. Skal se om jeg fikser noen bilder av de vi tok ut, men de to forreste hadde lange dype sprekker. De var også stemplet med 99, så muligens er det de originale. Tips til alle om dere har ulyder bak!

Må også bytte det ene staget til ARBen foran, men det er jo piece of cake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire feil er vel litt vanskelig å finne , og egentlig så finner jeg ikke noen feil i det hele tatt. Kanskje du burde ha hvite blinkers fremme når du har det på siden. Ulik dimensjon på for og bakhjul. Men det er jo ikke feil noe av dette.

Speilbilde av en gul varebil i bilsida di.Fargen på bilsen i forhold til det første bildet ditt.

Huset bak trenger maling og nye vinduer og et dårlig kupert tuntre med disse/huske......

Nei jeg gir opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil: Hvite sideblink, felger, og sorte nyrer (som forøvrig burde vært chrom utenom riller :P ). Jepp, vet det bare er tre...

Men ser fin ut denne Touringen din. Og M5 frontfanger og faceliftlykter må monteres 8) . Jeg monterte forresten facelift frontlykter idag, herregud hvor mye penere det ble 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på oblatet, da er det fem "feil"

-Nyrer

-Felger

-Sideblinkers

-Oblater

Også er det èn til. Jeg kan si at det er ikke en ting som er byttet. Det er en ting som er "lagt til" :) ( da tenker jeg ikke på kroken som er nevnt tidligere, den vises jo ikke på bildene)

Det blir facelift-lykter snart :) Har du bilder av din før/etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...