Gå til innhold

Noen spørsmål ang e46


Kaat
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Det gjelder en 1999 Bmw 318 e46i

Spørsmål 1

Har tatt diagnose og får denne feilmeldingen:

Airbag BAE (driver+ passenger AB)

Part nr: 8372121

24 Left sattellit (sensor for sidebag) - or pressure sensor passenger

16 Belt switch driver`s side

Hvordan tolker dere denne feilmeldingen? Og hvor isåfall ligger denne sensoren? lett å skifte selv?

Spørsmål 2:

Når jeg kjører har jeg en irriterende bromme lyd. HAr aldri hatt bmw før så vet ikke om det skal være slik eller ikke. Høres ut som lyden kommer enten fra midt under bilen eller fra bakstellet. Og den øker mer jeg gir gass. Hører den værst mellom 2000-300 rpm. Har sjekket hjulagrene og de er det ikke. Og synd det er for mye til at det kun skal være dekkstøy.

Er det noen som har litt mer erfaring ang bmw å har vært borti noe lignede og vet va det kan være. kan det være lagret i mellomakslingen eller kanskje noe med diffen? Ikke missforstå meg, er ikke som om noe er løst eller skrangle lyd men er en mer dyp brommelyd. Noen som vet?

mvh Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilmeldingen har jeg i min også. Det ligger en sensor "matte" under hvert av setene som registrerer om det sitter noen der el ikke. Den har vist for vane å kunne gå i stykker på de bilene har jeg hørt. Å bytte den er vist svindyrt, men du kan kjøpe en dings å koble på istede som sender et "liksom ok" signal til hjernen bare for å få vekk feilmld. De fåes faktisk på bmw for en billig penge. Airbaggen smeller ut uansett så ikke no fare for det.

Å den brumminga da. Høl i eksosen etsted???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

Sier du det ja... er det den som kan slå ut feilsignal kanskje.. Skal sjekke ebay va en sånn kan koste der:) Fikk tips om å bytte olje på bakstellet i dag.. Så håper lyden kan forsvinne da.. nei sjekket, og ingen frieksos eller hjulager.. må være noe med bakstellet kanskje.. rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...