Jump to content

Recommended Posts

Posted

Forsterker:

Effekt @ 4 Ohm RMS ved 14,4V 1 x 750 Watt

Sub:

4 ohm 1000 watt RMS

DVS at forsterkeren ikke klarer det fullt ut, men det skal fortsatt yte veldig bra..

ER INGEN EKSPERT, så ikke regn mitt svar som noen fasit ;)

Kompis av Even H. du elr?

Posted

du har helt sinnsvak fet monoblokk..

du må ikke finne på å selge den..

men jeg hadde antagligvis kjøpt 2 subber av denne typen:

http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

eller 1 stk av denne typen:

http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

men jeg hadde nok valgt en konfigurasjon med 2 like subber, fordi da blir bassen mer presis og du får mer trykk pr. slag subben gjør.

effekten har ikke så mye å si, seff noe.

men kobler du disse 2 subbene riktige så får du mye bedre effektytelse for subbenes del, og hvis du bare har en kommer du til å blåse den til helsike!

Posted
Forsterker:

Effekt @ 4 Ohm RMS ved 14,4V 1 x 750 Watt

Sub:

4 ohm 1000 watt RMS

DVS at forsterkeren ikke klarer det fullt ut, men det skal fortsatt yte veldig bra..

ER INGEN EKSPERT, så ikke regn mitt svar som noen fasit ;)

Kompis av Even H. du elr?

Ok, takker for svar;) Er god venn av Even ja :D

Posted
du har helt sinnsvak fet monoblokk..

du må ikke finne på å selge den..

men jeg hadde antagligvis kjøpt 2 subber av denne typen:

http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

eller 1 stk av denne typen:

http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html

men jeg hadde nok valgt en konfigurasjon med 2 like subber, fordi da blir bassen mer presis og du får mer trykk pr. slag subben gjør.

effekten har ikke så mye å si, seff noe.

men kobler du disse 2 subbene riktige så får du mye bedre effektytelse for subbenes del, og hvis du bare har en kommer du til å blåse den til helsike!

denne må jeg bare kommentere FEDNO ;)

hvorfor blir 2subber bedre en 1? du må tenke på at en skikkelig sub låter mye bedre en 2 dårlige. du må ha effekten til å dra dem, greit d har dem nok her, MEN.... d hjelper lite med effekt viss du ikke har nok strøm til å levere, å d har ingen av dere uten å oppgradere til et mye bedre batteri, gjerne med bedre dynamo og laderegulator som leverer min 14,5V.

effekten har alt å si, er mye bedre med altfor mye en for lite effekt, du har mye bedre kontrol på elementet/elementene med mye effekt, å blåser du elementet med for mye effekt så har du spilt for høyt eller koblet feil, for slik hører du. dessuten så er d bedre å gi et element for mye en for lite, fordi at for lite effekt knekker et element mye fortere en et med mye effekt, d er fordi at forvregning er elementet værste fiende.

håper dette hjelper dere noe og at dette var ikke en kritikk til deg FEDNO, bare en liten rettelse for d er lett å missforstå, d har jeg også gjort, men vil gjerne rede ut litt :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...