Øyvind F Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 hei! skal bestille ny basser til helga. Tenker valget faller på en MTX thunder 9500, og da lurer jeg på om jeg vil få full effekt av basseren med den forsterkeren jeg har. Eller vil det bli bedre lyd med noen annen basselement? Min forsterker: Pioneer prs-d2000spl http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1346 MTX: 9500 http://www.bernhardsbillyd.no/productview/19414319/
nitrox111 Posted June 4, 2008 Posted June 4, 2008 Forsterker: Effekt @ 4 Ohm RMS ved 14,4V 1 x 750 Watt Sub: 4 ohm 1000 watt RMS DVS at forsterkeren ikke klarer det fullt ut, men det skal fortsatt yte veldig bra.. ER INGEN EKSPERT, så ikke regn mitt svar som noen fasit Kompis av Even H. du elr?
FEDNO Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 du har helt sinnsvak fet monoblokk.. du må ikke finne på å selge den.. men jeg hadde antagligvis kjøpt 2 subber av denne typen: http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html eller 1 stk av denne typen: http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html men jeg hadde nok valgt en konfigurasjon med 2 like subber, fordi da blir bassen mer presis og du får mer trykk pr. slag subben gjør. effekten har ikke så mye å si, seff noe. men kobler du disse 2 subbene riktige så får du mye bedre effektytelse for subbenes del, og hvis du bare har en kommer du til å blåse den til helsike!
Øyvind F Posted June 8, 2008 Author Posted June 8, 2008 Forsterker:Effekt @ 4 Ohm RMS ved 14,4V 1 x 750 Watt Sub: 4 ohm 1000 watt RMS DVS at forsterkeren ikke klarer det fullt ut, men det skal fortsatt yte veldig bra.. ER INGEN EKSPERT, så ikke regn mitt svar som noen fasit Kompis av Even H. du elr? Ok, takker for svar;) Er god venn av Even ja
bmw520 Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 du har helt sinnsvak fet monoblokk..du må ikke finne på å selge den.. men jeg hadde antagligvis kjøpt 2 subber av denne typen: http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html eller 1 stk av denne typen: http://www.pioneer.no/no/products/25/13 ... index.html men jeg hadde nok valgt en konfigurasjon med 2 like subber, fordi da blir bassen mer presis og du får mer trykk pr. slag subben gjør. effekten har ikke så mye å si, seff noe. men kobler du disse 2 subbene riktige så får du mye bedre effektytelse for subbenes del, og hvis du bare har en kommer du til å blåse den til helsike! denne må jeg bare kommentere FEDNO hvorfor blir 2subber bedre en 1? du må tenke på at en skikkelig sub låter mye bedre en 2 dårlige. du må ha effekten til å dra dem, greit d har dem nok her, MEN.... d hjelper lite med effekt viss du ikke har nok strøm til å levere, å d har ingen av dere uten å oppgradere til et mye bedre batteri, gjerne med bedre dynamo og laderegulator som leverer min 14,5V. effekten har alt å si, er mye bedre med altfor mye en for lite effekt, du har mye bedre kontrol på elementet/elementene med mye effekt, å blåser du elementet med for mye effekt så har du spilt for høyt eller koblet feil, for slik hører du. dessuten så er d bedre å gi et element for mye en for lite, fordi at for lite effekt knekker et element mye fortere en et med mye effekt, d er fordi at forvregning er elementet værste fiende. håper dette hjelper dere noe og at dette var ikke en kritikk til deg FEDNO, bare en liten rettelse for d er lett å missforstå, d har jeg også gjort, men vil gjerne rede ut litt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now