Gå til innhold

For oss som er nye innen e30 turbo bygging!!


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

Her kan dere legge ut tips/triks evt nettsider om turbo konvertering av BMW E30!

Kan også komme med spm :)

Fant 2 sider med mange gode tips, bakdelen er att det står på svensk. Mange ord eg ikkje skjønte, men fant mange tips fordiom :)

Den eine sida har en del bilder som er ganske geniale :)

nr 1: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326&p=1

nr 2: http://forum.lazzat.se/showthread.php?t ... ge=1&pp=20

EN DRØSS MED DIY: http://www.e30tech.com/forum/forumdispl ... rune=&f=33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det står en del på e30tech forumene, men det er på engelsk :P

Kanskje vi skulle sette opp en liten oversikt over hva som bør gjøres hvis du skal lade så og så mange bar osv? Orginal komp. på de forskjellige motorene og anbefalt komp. ved så mange bar.

F.eks. ved 0,5 bar trenger du størres dyser(hvor store?), tubochip og kanskje en mls pakkning som er litt størrel enn org.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som vil lære om BMW turbo er det etter min mening bare en side som duger: www.pure-pf.com

Det meste står på svensk, men det tar bare noen timer å forstå de tekniske uttrykkene så går alt som en lek. Nivået der inne er vanvittig høyt. Når du er fersk kan du nok fort bli litt forvirret av hva de snakker om der til tider..

Jeg dobblet min kunnskap om BMW turbo minst 5 ganger den første uken jeg begynte å lese der, og det sier vel litt..

BMW er ikke så ulik de andre, en ottomotor med overtrykk er samme tankegang uansett. Forstå dere på 4-takts motoren så faller smådetaljene logisk etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spørsmål, på m20-motorer som har fordelern på siden trenger man egentlig turbo chip? Man kan jo justere tenninga selv.

Som sagt så får ikkje du chip til dei så du MÅ justere tenninga sjølv...Det går fint men du skal vere heldig om du får det perfekt. Har prøvd det sjølv, funka ei stund. Men man må uansett inn med større dyser og bensinpumpe pga tenningsbank med eingang du går over 0.5 i ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...