|Ole| Posted June 5, 2008 Posted June 5, 2008 Her kan dere legge ut tips/triks evt nettsider om turbo konvertering av BMW E30! Kan også komme med spm Fant 2 sider med mange gode tips, bakdelen er att det står på svensk. Mange ord eg ikkje skjønte, men fant mange tips fordiom Den eine sida har en del bilder som er ganske geniale nr 1: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=22326&p=1 nr 2: http://forum.lazzat.se/showthread.php?t ... ge=1&pp=20 EN DRØSS MED DIY: http://www.e30tech.com/forum/forumdispl ... rune=&f=33
|Ole| Posted June 5, 2008 Author Posted June 5, 2008 det syns eg og, å eg trur vi trenge desse...eg lærte iallefall mykje av desse
|Ole| Posted June 6, 2008 Author Posted June 6, 2008 fant en side, veit ikkje kor ofte den blir oppdatert eller kortid den sist vart det...er litt trøtt så gadd ikkje leite etter dato hehe http://www.dtmpower.net/forum/forced-in ... egins.html
icc Posted June 7, 2008 Posted June 7, 2008 Vet det står en del på e30tech forumene, men det er på engelsk Kanskje vi skulle sette opp en liten oversikt over hva som bør gjøres hvis du skal lade så og så mange bar osv? Orginal komp. på de forskjellige motorene og anbefalt komp. ved så mange bar. F.eks. ved 0,5 bar trenger du størres dyser(hvor store?), tubochip og kanskje en mls pakkning som er litt størrel enn org.?
icc Posted June 7, 2008 Posted June 7, 2008 Har et lite spørsmål, på m20-motorer som har fordelern på siden trenger man egentlig turbo chip? Man kan jo justere tenninga selv.
ehrnst Posted June 7, 2008 Posted June 7, 2008 for dere som klarer engelsk: http://www.e30klubben.net/forum-t2791.html ja, du kan justere den selv, men ikke akkurat optimalt. men du får ikke chip til en LE-Jetronic motor uansett
oddis Posted June 7, 2008 Posted June 7, 2008 For dere som vil lære om BMW turbo er det etter min mening bare en side som duger: www.pure-pf.com Det meste står på svensk, men det tar bare noen timer å forstå de tekniske uttrykkene så går alt som en lek. Nivået der inne er vanvittig høyt. Når du er fersk kan du nok fort bli litt forvirret av hva de snakker om der til tider.. Jeg dobblet min kunnskap om BMW turbo minst 5 ganger den første uken jeg begynte å lese der, og det sier vel litt.. BMW er ikke så ulik de andre, en ottomotor med overtrykk er samme tankegang uansett. Forstå dere på 4-takts motoren så faller smådetaljene logisk etterhvert.
|Ole| Posted June 7, 2008 Author Posted June 7, 2008 Har et lite spørsmål, på m20-motorer som har fordelern på siden trenger man egentlig turbo chip? Man kan jo justere tenninga selv. Som sagt så får ikkje du chip til dei så du MÅ justere tenninga sjølv...Det går fint men du skal vere heldig om du får det perfekt. Har prøvd det sjølv, funka ei stund. Men man må uansett inn med større dyser og bensinpumpe pga tenningsbank med eingang du går over 0.5 i ladetrykk.
336mik Posted June 8, 2008 Posted June 8, 2008 Mener å ha hørt at det er kurant å bruke fordeler fra 745i på disse motorene når de skal overlades,de med LE-jetronic altså.
ehrnst Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 hva er så forskjellen på 745 fordeleren? Må man låse av vektene i denne ved ettermarkedssprut også?
heimkokt Posted June 9, 2008 Posted June 9, 2008 noen som kan legge opp links til noen turbo kitts til 320 og 325??
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now