Gå til innhold

trenger hjelp til å koble cd spiller :oops:


Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til å koble cd-spiller.

kan starte med å si at jeg er såpass inkompetent at jeg ikke vet hvordan jeg skal ta ut cd-spilleren :?

må jeg klippe ledningene her, eller er det mulig å nappe ut kontakten, isåfall hvordan?

legger ved noen bilder

Setter pris på all hjelp :wink:

mo1xxy8gj07r8zrurc9u.jpg

xxsd987a7whanesv8js2.jpg

yjmgy6x0puydgclkvk8g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må desverre klippe ser det ut til... de henger vel fast i cdspilleren(kasset) din de lednigen der. visst de gjør det, går du på biltema kjøper en ISO kabel til bmwen din, klipper de kablene på den du kjøper og de du har festet til cd(kasset) spilleren i bilen nå, de fargene skal passe "godt" overens da det mest sannsynelig er make, men mål de først og se hvilke ellers så kan du ødelgge cdspilleren, eller den spilleren du tar i bilen var vel mer riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel bare være å dra av en slik "plastlåseting" som er over selve kontakten... dra den oppover eller noe. Jeg greide å knekke av låsen selv. Så er det vel bare å skaffe en slik overgang til nyere type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg satt på isokabel å koblet opp ledningene.

nå har det kommet nok et "problem"

får lyd om jeg prøver å sette på radio, men ikke når jeg prøver å spille av cd.

kan dette ha noe med cd veksleren å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet for sikkerhets skyld spilleren i en annen bil (audi a4), da virket spilleren akkuratt som den skulle.

Nå har jeg røsket ut alle ledninger på cd-veksleren, fortsatt ingen tegn til lyd???hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vanskelig å se utifra bildene dine , men er den store klumpen det som ligger orginalt inne i Dashen på bilen din ? eller var det dette som sto i den gamle spilleren ?

Tror ikke du skal begynne å klippe ledninger. Det skal være en eurokobling som skal stå i den nye spilleren , hvis den er ny da.

Om ting ikke passer , så skal du kjøpe deg en overgang som passer. Det hender det følger med i esken.

Hvis du derimot får pluggen på plass i den nye spilleren din , så må du begynne å sjekke sikringer samt å teste med tenningen på osv. For da er det noe som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje om du har originalspiller og forsterker eller om du har montert andre komponenter i bilen din. Men når du har lyd på radio og ikkje på cd, har du kanskje koblet til feil remote til forsterkeren. Bakpå spillere er det ofte 2 remoteutganger. Den eine skal til ekstern forsterker. Den andre skal til elektrisk antenne. Denne gir ofte berre spenning ut når du lytter til radio!

(og det kan være greit å oppgi kva slags komponenter du har. det kan hjelpe i feilsøkingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...