bmw335i Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 nån som veit ka som kødda når oljelampa lyser ved tomgang og forsvinner med litt gass,har ikke kjørt dn etter lampa lyste Da..sjekka oljenivå,og da kom d hvit røyk opp av peilerøra.. motoren er en m20b20 85 mod PROBLEM LØST: Bytta olje + filter og da blei d ordnings.. neste på lista nu e bytte av reg.reim sia æ ikke veit km stand og når d blei gjort sist..
Bimmerlars Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 For lavt oljetrykk eller oljetrykksbryter. Mål oljetrykket, er det greit skifter du oljetrykksbryteren. Hvor langt har motoren gått?
bmw335i Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Skrevet Juni 7, 2008 takk for kjapt svar,men tar d som et dårlig tegn at d ryker av peilerøra..;/ menne hvordan sjekka man oljetrykk? hvis dårli,er d pumpa da som e fucka? veit ikke km på motor..menne,passa oljepumpa fra en 325 på en 320?
Sir Hofstad Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Kan være mye, på Opelen var det en defekt pluggledning, og en 525 jeg holdt på med hadde lekkasje i drivstoffslanger....
e30 tic Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 nån som veit ka som kødda når oljelampa lyser ved tomgang og forsvinner med litt gass,har ikke kjørt dn etter lampa lyste Da..sjekka oljenivå,og da kom d hvit røyk opp av peilerøra.. motoren er en m20b20 85 mod mener di bryterene gir signal under 0.2bar og da har man VELDIG lite olje trykk, det letteste er vel å få koblet inn manometer og sjekke trykket der som den orginale giveren sitter. mener m20 pumpene går om hverandre, kun m21 pumpa som leverer mer, men den passer også fysisk.
wagon Skrevet Juni 7, 2008 Skrevet Juni 7, 2008 Hvis det bare er på tomgang kan du prøve å flushe motor'n og ta ett oljeskift, det kan hjelpe hvis det er noe som er halveis tett f.eks... Har samme på ene bilen min nå og skal gjøre det samme, har fungert flere ganger før etter tips fra flere mekanikere jeg kjenner.
bmw335i Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Skrevet Juni 7, 2008 ok:) takk for alle svar,glemte å si at jeg fikk litt oljesøl oppå toppdekselet,og liksom rundt noen eksosporter..hmm..prøve et oljeskift på den først kanskje..?
bmw335i Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Skrevet Juni 8, 2008 lyser ikke i oljetrykkslampa ved oppstart,men da går også motoren på 2000 o/min..men om jeg gir litt gass faller den ned og da er d littegranne lys i lampa,mulig den er under normal tomgang når den faller ned..? hmm hvor får jeg målt oljetrykket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå