Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om noewn har erfaring med datasprut på m20b25 motoren uten overladning? Planen er annen kam, grenrør/eff. anlegg og etterhvert kanskje stroking...

Tanken er om en datasprut kanskje vil gi meg muligheten til å optimalisere verdiene for motoren og gi meg justeringsmuligheter utover det en chip vil gjøre...? Dataspruten jeg vurderer er da megasquirt...

Datasprut vil vel også gi meg en fordel i at lmm kan fjærnes (forstått det slik at den er en evig feilkilde å plage på disse gamle bilene)

Skrevet
Lurer litt på om noewn har erfaring med datasprut på m20b25 motoren uten overladning? Planen er annen kam, grenrør/eff. anlegg og etterhvert kanskje stroking...

Tanken er om en datasprut kanskje vil gi meg muligheten til å optimalisere verdiene for motoren og gi meg justeringsmuligheter utover det en chip vil gjøre...? Dataspruten jeg vurderer er da megasquirt...

Er dette bare en tanke eller er det noe du sterkt vurderer?

Det du nevner blir nok ca 25k (nypris) før motoren er oppe og går, vil tro at en tilpasset chip fra trimchip.com vil gjøre ca samme nytten, bare 100 ganger enklere og mye billigere.

Skrevet

Grenrør og eff.anlegg har jeg funnet til 5900 Nkr komplett + frakt/toll venter svar fra to leverandører på kam og løftere før dette evt bestilles. Venter også på pristilbud på porting/bearbeiding av topp.

Ms får jeg til 3200 Skr ferdig loddet + frakt

Stroking er kun en tanke som vil vurderes etterhvert som jeg får kaross og interiør shinet opp. Noe som innebærer litt sveising og noe omtrekking av interiør og en JÆVLI hard runde med vaskemidler :?

Har opplevd å få problemer med lmm på andre biler og et bytte (til en annen brukt lmm) er ikke alltid en like enkel løsning da disse ofte begynner bli gammel og dårlig.

Skrevet

Syntes det hørtes fornuftig ut jeg å begynne med styring hvis man er glad i å trimme for som de fleste vet vil mye ha mer :lol: og fjerne den hersens lmm `en hadde jo vært en nytelse, kan tenkes at bilen din ville kunne bli mer økonomisk også med riktig maping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...