villminken Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Har just byttet foringer på traversen med nye powerflex på min '95 525tdsa touring, og bilen sluttet å styre seg selv, men skrapelyder jeg før hadde sporadisk bak der et sted ved full sving (oftest høyre) lav hastighet (parkeringsplass) har nå plutselig antatt i styrke (høyre/venstre full sving) såpass at det skaper resonans i kupeen. Rett fram høy eller lav hastighet, ingen skrapelyder. Antar med rimelig grad av sikkerhet at det er diffbrems på dyret. Samt en håndbrekkfunksjon som garantert nå er relativt lat. Denne ble strammet i fjor sommer samt at det ble byttet olje/filter på automaten og olje på diffen (castrol saf-xo 75/90) hos BMW. Gammelolja i diffen var visstnok rimelig svart og antatt ikke byttet noen gang mente dem. Bilen hadde da gjort 196000. Nå har den gjort ca 16000 etter dette byttet. Spekulere i diffen, men langt fra sikker. Bremser? Ikke noe spesiell varmgang som skulle indikere hjullager. Niv.reg. bak kuttet ut med Kyb gassdempere av forrige eier. Kan også nevne en viss uling der bak ved igangkjøring som forsvinner når automaten girer fra 1. til 2. Vel, noen med flotte ideer om hva som skraper og lager slik ulyd og hvilke tiltak som eventuelt umiddelbart må iverksettes?
villminken Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Skrevet Juni 18, 2008 Verry vell, BMW hadde fylt feil olje på min diff med brems, Castrol XO og ikke XJ. Hvis ikke BMW vet hvilken olje som skal på en diff med brems, hvem fanden vet det da??? Eller hva med å skjekke type diff før oljebytte? Åkkesom, ingen skrapelyder der bak lenger, og bytte nå var gratis, og det skulle da bare mangle. Ellers kunne de proklamere at uling kom fra den jævla automaten, konverter eller selve kassen, hvem vet...??? Og at den girte hardt. Fine greier OK, hva gjør man nå, brenner av mengder med høvdinger i nytt utstyr/brukt utstyr eller hva? Girkasse eller bare konverter? Her er det muligheter....
bmw520 Skrevet Juni 18, 2008 Skrevet Juni 18, 2008 bytt til manuell kasse du automatskiten er ikke noe å ha etter min mening
villminken Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Skrevet Juni 19, 2008 Ja hadde det ikke bare vært for kviga, hu vil ikke åkkesom gire manuelt med kjeppen. Vil bare kjøre autolat. Og hu bruker den mest. Sitter en 5HP18 der, sjitkasse? Gått 210'. Kan ryke i morgen, eller om 100' enligt BMW. Spekulere i å ha på noe tilsetning type Silkemotor for automat i 1. omg. Men jeg ser sjillinga flagre i mengder i det fjerne...
bmw520 Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 hadde kjærringa mi sagt at jeg ikke fikk bytta girkasse, så sku hu ha fått betalt all service og kostnad på automat skiten selv men d er min mening, kvinnfolk vettu..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå