nmb Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Lakkerte opp "skjørtene" igår med diamantsvart. Hadde litt rust over den ene lista på forskjermen og tenkte jeg skulle lakke en liten stripe der òg, pusset ned og lakket. trodde det ikke skulle bli så sjuk fargeforskjell, men det ble det! ER bare snakk om 5 mm bred stripelangs lite lista men var irriterende. Har prøvd å polere, men ble ikke bedre. Finnes det noe for å få nylakken litt lysere eller mer "slitt"?
BreitBau Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Mulig du kan få tak i lakk som er litt lysere.. Som regel finnes det 3 nyanser av en lakk.. Vanlig, lighter, og darker...
JoCCe Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 Fikk du blanda lakken hos noen proffe? Får nytter ikke uansett å lakke mot en tape kant uten at det blir farge forskjell, derfor hvis det er en liten skade som du forklarer at vi legger farge nederst å skygger den ut litt opp langs døra å legger klarlakk hele veien opp. en grunn til at vi er utdanna lakkerere og det koster og lakkere proft
Berre83 Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 Mulig du kan få tak i lakk som er litt lysere..Som regel finnes det 3 nyanser av en lakk.. Vanlig, lighter, og darker... Får som regel opp mere enn 3 alternativer på en fargekode.
JoCCe Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 Litt forskjelig mellom fargene hvor mange tint man får opp da
MGR Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 er sånn +-8 nyanser av en farge, å finne lik farge kan væra helvettas umulig, spes grå, og grå med litt brunskjær, som på toyota avensis bla. andre ting er at mot en tapekant så blir det det uansett. også fordi det blir forskjellig mengde klarlakk.. men dra på et karosseri/lakkverksted, og hør om råd;) de hjelper deg nok:)
Tommy Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Jeg hadde også store problemer med å finne rette nyansen for noen år siden, da jeg skulle lakkere en spoiler til min 535i som hadde fargekode 181 diamantswartz, det viste seg at denne fargen hadde 13 nyanser, å den gikk fra nesten grå, til dyp sort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå