Gå til innhold

E46 320i Scorpion?

Jonathan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser det er hundrevis av tråder om effektannlegg til biler her, men jeg fant ingen til min bil, 99 mod E46 320i.

Jeg har synes etter å ha lest litt at scorpion virker mest fristende, men på siden til Scorpion har de ikke ført opp 320, bare 318 og 323 osv.

Har sendt mail til de men får ikke svar.

Noen som vet om Scorpion har cat-back til bilen min?

Hvis ikke hva vil dere anbefale i samma sjangeren?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Update:

Det var ikke catback, men bare bakerste potta, og det var ikke "bolt on" heller. Måtte kutting og sveising til...

Og jeg har nå kjørt med det i 2 uker, og jeg merker nesten ingen forskjell på lyden? Skuffende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du erstatter potten midt under med åpent rør blir det bedre! Og hvis det ikke er godt nok bytter du potten fremfor der med åpent rør også. Da begynner det å bli bra med lyd! :) (Been there, done that...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nøyaktig samme bil, og kjøpte det samme...

Eg måtte også kutte av det gamle, og kutte opp enden på scorpion`en sånn at eg fekk kilt det innpå...

Samtidig så testet eg å starte bilen før eg tok på Scorpion`n for å høre kor bråkete lyden var.. Blei litt overrasket når eg hørte at lyden da var perfekt! : :D

Når Scorpion`n var komt på, så var det så vidt ein liten forskjell i lyden,-etter eit par veker :wink:

Så her ser det ut som om lyden blir bra viss man fjerner eine "demperen" som sitt litt lenger bak, og bytte den ut med eit gjennomgående rør :D Eg kommer kanskje til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjeler litt av tråden jeg hvis det går bra? :roll:

Har samme bil, 00' 320Ci. Kjøpt Sebring bakpotte. Veldig fin lyd i den, men må nesten stå utenfor bilen for å høre litt av godlyden.

Vurderer nå sterkt å kjøpe et rør som erstatter mellom potta.

Spørsmålet er da om man i tillegg til mer lyd, vil få litt mer effekt ? Merker man noe forskjell på responsen kanskje ?

Jeg måtte og forresten kutte av den gamle potta. Men heldigvis var røret på Sebring potta flensa, så det var ikkenoe stort problem å få det på plass...Brukte bare exhuast paste og rørklemme, no leaks :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...