Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg eg var og kjørte litt i dag, og dreiv og trykkte litt på kjørekomputeren type stor, så kom eg inn på noe der det vist hvor mye bensin som er på tanken, så rimelig rett ut med mensin måleren.

Så var eg på en kjøretur på ca 4,5 mil og sjekker gjennomsnitt forbruk det var på 0,82l på de 4,5milene og litrene på tanker hadde minket med ca 3 liter, men så kommer det store spm. når eg skulle heim igjen så stod det at det var på 25.1 liter igjen på taken men plutselig så minket det 2 liter og når eg var nesten heime så minket det 3 liter til plutselig, og på bensin måleren så minket den mer på vei heim igjen, hva skjer???

hvorfor brukte den plutselig mer bensin??? gjennomsnitt forbruk var likt og eg kjørte rolig frem og tilbake

eg har ingen bensinlekasje eller noe slikt, det har eg skjekket...

noen som kan hjelpe meg med denne?? :?

Skrevet

En skal vel ikke henge seg veldig opp i hva som står på kjøre-computeren, det er vel mer en indikasjon på saker og ting ( tenker da på bensin forbruk og nivå )

Skrevet

men bensin nålen minket også mer, også virket det som bilen var litt tregere i respons når eg trakket på gassen noen plasser

Skrevet

Det som vises på kjørekomputeren som du mener er antall liter igjen på tanken, er hvor mange antatte km du har igjen å kjøre på tanken... (REICHW knappen)

Dette kan gå litt opp og ned avhengig av hvordan du kjører i øyeblikket :wink:

Skrevet

Enig med ConCon, det vil skifte litt frem og tilbake avhengig av kjøringen... Den store kjørecomputeren kan forøvrig også vise hvor mange liter som er igjen på tanken, som en digital tankmåler. Husker ikke helt knappene man trykker for å få den frem, men søk og finn ;)

Skrevet

det er det captein skriver om den digitale tank måleren eg mener, man holder inne 1000 og 10 knappen og går på meny 07 så får en den digitale tank måleren, men ok, er det noen måte en må kalibrere kjørekomputeren på?? den tidligere kjørekomputeren blei død så eg fikk tak i en fra en m3 mener eg det var.

Er det noen mulighet for at bilen kan få for mye bensin av og til og miste litt av draget eller er det bare noe eg innbiller meg? :P

Skrevet
:bmw: sweete.... men skal kjørekomputeren kalibreres til bilen eller gjør den det automatisk?? tenker da også litt på gjennomsnitt forbruk osv. som vises på den store komputeren
Skrevet

ja det er en del fine ekstra finesser på den, men hva er einheit 1 og einheit 2??

hva instillinger skal eg sette der??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...