Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har tenkt å kjøpe en 520 som er montert turbo på.

m50 motor m garret t68 turbo,

,portet topp,

48mm wastegate,2x popp off ventiler,

stort åpent luftfilter.

ellers er motor innmat orginalt:S

jeg kjører på 0.5 bar, holder dette?

dumt av meg å stille opp trykket?

regner med jeg har ca 225 hk ...

Skrevet

me mindre du har byttet dyser og kan mate på bensin og justere tenning, så kan du garantere og ta toppakningen i løpet av kort tid ved å justere på mere trykk, flaks den er ok på 0.5 spør du meg, men det er vel i grense land nå, nykker den over 5t rpm?

Skrevet

det er byttet dyser ja, men er ikke sikker på hvor mye de tåler!

men motor er helt orginal, så lurte jeg på dere har noen tips til hva jeg kan gjøre med den som ikke koster shorta:)

Skrevet

kompresjons forholdet i motoren din orginalt er noe høy for turbobygg utover moderat trimming. Du kan senke kompresjonen ved enten tjukkere toppakning,dreie av stemplene.Dette er øko.metoder.

Skrevet

Har du ikke noen erfaring med å dreie stempel vil jeg anbefale en tykkere MLS toppakning og at du får målt kompen.

Chip/justering av tenning bør også skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...