Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja... hvordan løsne bærearmen framme på førersiden på e30..

Det er kun den foringen i midten som sitter fast i traværsen.. har slått oppå bolten, i traversen og i bærearmen.. men ingen tegn til at den løsner..

Noen som har noen triks for å få den av ??

fcnrczpvcllxx7zynvcf.jpg

Skrevet

ja den gaffelen så helleli grei ut... bilde er tatt fort og galt...

er dritt lei nå har prøvd i 2 dager.... å alle jeg har snakket med sier at det bare er å slå det løs...

Skrevet

Har du en skikkelig hammer og litt muskler og den ikke løsner etter to dager med dunking og hærjing anbefaler jeg varme. Pass deg så ikke kula sprenger når du varmer. Fettet inni bærekula kan være litt utrivlig når det blir varma godt opp.

Skrevet
Har du en skikkelig hammer og litt muskler og den ikke løsner etter to dager med dunking og hærjing anbefaler jeg varme. Pass deg så ikke kula sprenger når du varmer. Fettet inni bærekula kan være litt utrivlig når det blir varma godt opp.

det er en vanlig hammer som snekkerene bruker.. og hadde nå muskler til å få av andre siden..

varme er ikke prøvd enda.. men må prøves!!!

men mener denne siden henger noe ber siden det var kast i bremse skiva og foringa som sto i fjærbene var mye dårlig... så det har ristet mye under ned bremsing....

takker for mange behjelpelige svar !!!

Skrevet

Bruk en brytegaffel, da trengder du ikke slå så voldsomt...

Skrevet

bare å plassere armen rett og hamre løs med slegge så løsner nok alt :D Pass nå på at det er rett mutter du har fjerna oppå først.

Gaffel funker også fint hvis du ikke er gla i bærekula/pakkninga.

Ville brukt varme som en siste utvei.

Skrevet

Må være noe galt med den siden du ikke får den løs.. Den miderste bærekula sitter sjeldent hard fast. Normalt kan man bare ta tak i hver enda av bærearmen også dra og rykke frem og tilbake i den så løsner den. Er den ytterste kulen som pleier å sitte noe fælt. Du har husket ta av mutteren?

Skrevet

mutter er skrudd av... slått på armen i alle verdens rettninger... banna å steika...

på andre siden slo jeg litt på toppen av bolten, og litt rundt forbi så hoppa den ut..

eneste som er å prøve nå er varme, 5-65(WD-40) eller den gaffel lignende saken...

den skal av uansett... må få skilter på bilen snart... (bare godkjenne senkesette og etter kontroll som gjenstår)

Skrevet

Hvordan kan du slå oppå den? Sitter den ikke rett under motorfestet? Mener den gjør det på E30 hvertfall.

Har selv opplevd at de sitter litt, men ikke noe som et par slegge slag har løst.

En annen metode du kan prøve er å ta to vanlige hammere så holder du dem på hver sin side rundt kula og slår med den ene så den andre spretter på andre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...