Steven Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 "Denne tråden blir oppdatert med nye innlegg, det som står her er ikke oppdatert" Hei å hå! Har nå vært medlem her nå såpass lenge at det er på tide at jeg lager meg en tråd om bilen min Etter mye lesing og kjøping av deler her inne på forumet har jeg fått bygd drømmebilen. Etter mitt ønske om hvordan den skulle bli så er den nå nesten ferdig. Bare noe småplukk som mangler. Litt om bilen da jeg kjøpte den: - 1986 modell original 325i - Kjørt 196 000 - Senka bittelitt(ukjent senk) - Brock B1 felger på 235-40-17 bak og 215-40-17 foran. - Øyelokk på lyktene - Litt valsing foran og bak - Originalt m-tech recaro interiør Det som jeg har gjort med den til per dags dato: - Satt på m-tech 2 front, hekk og vinge - M-tech 1 skjørter - K-sport coilovers - Sota lyktene bak, blinklys foran og på sidene - Valsa hjulbuene ganske heftig - Satt på simons endepotte - Lakkert lister til shadowline - Byttet gulvteppet til svart - Isolert hele gulvet og mot motor/girkasse på ny - Satt inn m-tech 2 ratt - Trekkt hattehylle til svart stoff - Montert servo - Montert sentrallås og fjernstart - Bytta motor til M50B25 - Lakkert diverse i motorrom - Laget varmeskjold til luftfilteret - Bytta differensial fra 3,91 utveksling til 2,93 utvekslong(uten sperr ) Planen videre er å få på noen facelift grøftelys, sorte hella lykter, original shadowline, m3 speil, godkjenne motoren i bilen og kanskje med tiden få på en Rotrex kompressor Men her har jeg noen bilder av den da jeg fikk den og før jeg begynte på den. Med felger Og noen bilder av bilen nå Bilen har nå rulla litt over 200 000km og skal inn til EU innen neste måned. Søknad for godkjenning av motor skal også bli sendt så snart som mulig. Flere bilder av interiør osv. kommer! Poppi
Torek Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Nydelig! Akkurat sånn det skal se ut. Dette er hva man kaller et vellykket prosjekt
haraldsenracing Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 den bilen er drit rå i virkeligheten! eg har det m-tech intertiøret og svart gulvteppepå gang til deg og nå. va å såg på det for noen dagar siden. gulvteppe vat ganske strøkent hehe, vil du ha bilen din godkjent uten å være nervøs for at motoren ikkje skal gå igjenom så kan du gi meg eit pip. eg kjenner ein som godkjenner det meste ombygde biler er ikkje noe problem så lenge lys og bremser virker.
Steven Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Skrevet Juni 12, 2008 den bilen er drit rå i virkeligheten! eg har det m-tech intertiøret og svart gulvteppepå gang til deg og nå. va å såg på det for noen dagar siden. gulvteppe vat ganske strøkent hehe, vil du ha bilen din godkjent uten å være nervøs for at motoren ikkje skal gå igjenom så kan du gi meg eit pip. eg kjenner ein som godkjenner det meste ombygde biler er ikkje noe problem så lenge lys og bremser virker. Heihei, gulvteppet trenger du ikke å bry deg noe mer med, da jeg har fått tak i og satt inn for noen dager siden. Men en ny førerstol hadde ikke vært feil! Hvor er det du hinter til angående godkjenning da? Hadde planer om å gå til Utvik Bilsenter ved flyplasskrysset Har hørt de er greie på det samme der også, bare slik at jeg slipper å stresse med å få det godkjent. For godkjent skal det bli, hvis de på biltilsynet vil det da!
Steven Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Skrevet Juni 12, 2008 Poppi, bur du på Åkra? Nei, eg bur på Ferkingstad. Sitt meg elle? Eg tippe du bur på dale i skudnuss? hehe
Steven Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Skrevet Juni 12, 2008 Her er noen bilder av bilen på innsiden! Fullt m-tech recaro interiør med nakkestøtter bak. Litt slitt førerstol men ellers veldig bra stand. Og m-tech 2 rattet og en godluktende wunderbaum er jo et must
E30_Dale Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Poppi, bur du på Åkra? Nei, eg bur på Ferkingstad. Sitt meg elle? Eg tippe du bur på dale i skudnuss? hehe Nei men bur på Dale på Torvastad, men eg har kje sitt deg men ein i klassen min har vore å skrudd med deg på M50'ien, Johnny Johannessen hette han... Men den va snadder! Likte det lakka toppdekslet! Flott motorrom finish... \:D/
Steven Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 UPDATE! Nå som sommeren er over nermer det seg vinterlagring av bilen. Har fått ordna noe i løa hos bestefaren min slik at det får stå inne i vinter. Og med tanke på det så får jeg gode muligheter til å skru, så da er planen å bytte ut en del deler og oppgradere diverse. Det som jeg har planer om å gjøre er å ta ned hele bakstillinga og sandblåse travers og bærebroene. Lakkere dem opp og montere camber-justerings foringer. Og i samme slengen jeg har alt nede tar jeg å bytter differential til 2.93 med sperr hvis jeg klarer å bygge de jeg har om. Og i tillegg oppgraderes bremsene til borra skiver foran og bak, nye klosser og stålomspunnene bremseslanger. Og et lite problem som jeg har erfart opptil flere ganger etter motorbyttet er at motor- og girkassefestene er for svake, og motoren vil da bevege seg så mye fram ved kraftig oppbremsing at girstanga hopper ut av foringen som sitter helt bak. Jeg skal da bestille forsterka urethane fester som monteres i løpet av vinteren. I løpet av sommeren har jeg også brukt opp innsiden av dekkene på grunn av den ekstreme camberen som oppnås ved senking. Og jeg kjøper nye dekk når foringene er byttet og resten av dekka er oppbrukt Og i tillegg til alt dette så har jeg veldig lyst på turbo, og man vet aldri om jeg bestiller meg et kit eller ikke. Det vil økonomien bestemme i løpet av vinteren. Bilen skal hvertfall være klar for en evt. tur til Nurburgring i Tyskland neste år! Det er alltid kjekt med kommentarer og tips folkens! Her er noen bilder av delene som skal monteres og bilen
E30_Dale Skrevet September 24, 2008 Skrevet September 24, 2008 Motor/gir-k. festet e det kjøpt på ireland engineering?
Steven Skrevet September 24, 2008 Forfatter Skrevet September 24, 2008 Det stemme, skal bestille pakke derfrå me diverse snacks nå. Trenger du noe i samme slengen kanskje?
leif harald Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Bli bra detta steven Katti bestille du fra irland engee...? Det me at du har slitt ut dekkå på innså har eg ein løysning te deg på Eg o har eeeenooooorme camber framme å bak. men du vrenge bara dekkå, dvs du sette d høra dekkå på venstra siå å omvent så får du slittasjen på dekkå utterst å an vil bejunna å slita på nye igjenn på den flaten så va utterst.
Steven Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 Ja, det er jo en løsning som vil fungere nå som jeg allerede har slitt ut dekka. Men tror jeg bare slenger på de camber foringene og ser hvor mye jeg klarer å vri camberen. For å så bruke opp resten av dem. Bestillingen på Ireland Engineering blir vell lagt inn rett etter jeg har fått lønn den 29 sept. Flere bilder kommer når deler er i hus:D
E30_Dale Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Va det du så hadde "fjernstart" på m50'en? Med kontroll, hvis det va du kor kjøpte du det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå