Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

Resultatet blir helt rått! Hvor mye har du brukt totalt på prosjektet til nå?

Takker! :D Akkuratt hvor mye kan jeg ikke si før jeg har regna over det, men 100k bikka jeg hvertfall for en stund siden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget gromt det her!!

Lakkerte du heile bilen på ny etter smellen?! Imponerende!

Mvh Hylle.

Takker :D Lakkerte hele bilen på ny ja, absolutt alt er lakkert utenom på innsiden av coupen. Du kan faktisk ikke se hvor skaden har vært om du vet om den en gang. Er veldig fornøyd med opprettinga og jobben til lakkeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass altså, men totalt verdt det i mine øyne!

Jada, men så og si hele understellet er nytt og kun gromme deler. Og jeg har også hamstra inn en del ekstrautstyr som er montert! Så pengene ligger ikke kun i utsteende :P Denne skal fungere på bane også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra jobba :)

morro og se slike resultater etter at noen har lagt så mye arbeid bak den :)

Du har en skikkelig pen og rå bil :)

P.S husk vinterdekk neste gang på glatt føre ;)

Bilen skal aldri kjøres på vintertid i mitt eie hvertfall, har også lært nå så blir ikke å ta noen sjanser fremover hvertfall :wink:

Dette ser jo veldig bra ut, kanon pen E30 :D

Det ble vanvittig mye penere med sort farge på toppdeksel i motorrommet :wink: Litt mer seriøst liksom.

Ja, takker for det :D Jeg må innrømme at jeg sjems litt av at jeg hadde den blåfargen i motorrommet tidligere, det var jo lite passende. Har funnet ut at original look er som regel veien å gå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass altså, men totalt verdt det i mine øyne!

Jada, men så og si hele understellet er nytt og kun gromme deler. Og jeg har også hamstra inn en del ekstrautstyr som er montert! Så pengene ligger ikke kun i utsteende :P Denne skal fungere på bane også :wink:

Utgiftene stiger fortere da ja, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarte nå å dra rundt 470mm med gummi med original motor:-) På autoslalåm.

Blitt bra resultat detta her:-)

Jada, klarer fint å spinne første og andre giret på tørr asfalt. Legger ikke ut bilder her før jeg har fått på skjørtene. Mangler clips til å få dem montert ser du. Men bilen er egentlig ferdig nå, hvertfall fullt kjørbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg du mangla blinklys:-) Men blitt flotte denna

Ja, mangler litt sånn småting. Hadde jo helt nye blinklys, men de var for små. Så må få tak i noen nye. Men målet var å kunne stille autoslalom 11. mai, og det klarte jeg. Så er fornøyd jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det mildt sagt på tide med en oppdatering :lol:

Har gått snart 2 måneder siden jeg hellakkerte den. Og er meget fornøyd med resultatet. Har i ettertid samla inn diverse gromdeler som er montert nå i senere tid.

Noen av gromdelene er Rotrex kompressor! Ble montert igår og fungerer faktisk veldig bra med originale dyser. Har en chip fra ebay som det skal være litt høyere tenning på og kjøres på 98 bensin. Så drar den opp til turtallsperra uten problemer :D Kjører på det største reimhjulet som gir lavest trykk foreløbig, ca 0,35 bar. Prøvde først med større dyser, 244cc for å være nøyaktig, men det ble for stort. Da drukna den å gikk dårlig på tomgang.

Kommer snart et par filmer av oppstart og kjøring med kompressor :D:lol:

Nye store TUV godkjente bremser er handla inn fra 300mm.de. Kun foran foreløbig. Blir også bak når pengene strekker til. Men for å få disse bremsene på måtte jeg ha nye felger pga Brock felgene tok borti kaliperen i eikene. Så da har jeg vært på GS bildeler å handla nye felger. Brockene ble solgt idag. Hos GS ble det BBS RS GT kopi, 17x9 bak og 17x8 foran. Veldig fornøyd med disse :D Men må ha spacere bak for å få de lengre ut i skjermene.

Bremsene er 312mm perforerte og ventilerte skiver med BMW E32 750 kalipere :P Tror disse skal skrubbe godt ja. Har fått dem montert, men må få montere større bremsesylinder før jeg får noe kraft til dem. Den originale blir rett å slett for liten. Klarer å bunne pedalen nå om jeg presser hardt nok :? Men en større fra E32 735 ligger å garasjen, trenger bare et T stykke pga. en nye har kun 2 inntak til bremserør, mens den gamle har 3. Bør også få meg en bias ventil til å justere krafta på bremsene bak.

Ellers har jeg også bytta frontplate til facelift og fått montert grøftelys. Det gjorde susen.

Bilen skal også lengre ned på bakken når jeg har fått spacerene på :)

Bilder er bra!

IMG_1539.jpg

IMG_1541.jpg

IMG_1525.jpg

IMG_1575.jpg

IMG_1578.jpg

IMG_1576.jpg

IMG_1580.jpg

IMG_1582.jpg

IMG_1579.jpg

IMG_1584.jpg

IMG_1585.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...