Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

:oops: Starteren er ikke kobla opp enda, koble den av når jeg skulle montere ledningsnettet da jeg syns den bare var i veien. Har ikke montert girkassen enda serdu. Men den må være kobla opp altså? Dynamoen er heller ikke kobla opp. Men har jordinga fra motor til chassi. Og alt ellers fungerer elektrisk inne i bilen.

starter må vere på ja, releet blir jorda igjennom startmotoren. (når starter går rundt kutter releet pga det får 12v på begge sider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: Starteren er ikke kobla opp enda, koble den av når jeg skulle montere ledningsnettet da jeg syns den bare var i veien. Har ikke montert girkassen enda serdu. Men den må være kobla opp altså? Dynamoen er heller ikke kobla opp. Men har jordinga fra motor til chassi. Og alt ellers fungerer elektrisk inne i bilen.

starter må vere på ja, releet blir jorda igjennom startmotoren. (når starter går rundt kutter releet pga det får 12v på begge sider)

Aaaa, da skal det bli gang på vifta når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd meg litt i google sketchup. Et program man kan tegne ting i 3D :) Planen er å lage meg en custom vannkjølt intercooler eller chargecooler som det også kalles.

Hadde jo vanlig intercooler i front tidligere. Men syns det ble så voldsomt med trykkrør og kapping og tilpassing i karossen med dette pga. har jo inn og ut på samme side med kompressor.

Så da tenkte jeg å prøve meg på vannkjøling.

Tenkte denne kunne plasseres bak frontlyktene på venstre side, sånn hallveis over hjulbrønnen foran. Derfor skrå design. 2.5" inn nede fra kompressor og 3" ut oppe rett inn på spjeld. Vann inn i toppen og ut under. Mulig at pumpa kan bygges inn i tanken nederst.

Er ikke sikkert det blir noe av dette, men gøy å tegne litt hvertfall. Få tankene ut i form og farge :)

03lv70c8gt5v5erv711b.jpg

nj5subuljh57qrhu7oo0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten bildeupdate 8)

y4flyn00a149bdzahqc6.jpg

Lakkert hattehylle og taktrekk med sort plastlakk. Ble veldig bra!

rwq0o5rj8e8pd6ccwjp8.jpg

3zz2gruxro9oxcsa5ukf.jpg

Motor på vei inn

uaagirk097uazb8bz5ny.jpg

vec9txlt3oeue86p1q0z.jpg

ch3w5scqlwrm8dbpbkrp.jpg

bp37blgbvsdgtf50k8qe.jpg

sk0sayaq57evsgk7jix1.jpg

Motor på plass

7jfxtb3um3jqgeoygabm.jpg

ni2jshzkbcpuq39gat78.jpg

Modifiserte kompressorbraketten litt, forsterka den med et stag

v1nbxdtxkqpey7ht1kks.jpg

6d0gh1bhuvz6lzkq5c05.jpg

Nytt clutchkit, 240mm 6-puck, letta svinghjul og 722 sachs performance trykkplate :D Holder til 500++

bidq1ldf1esf8x8lj4us.jpg

Kuka med mellomakselen nå ikveld og forsto ikke hvorfor den plutselig var blitt for lang! Men så etter en stund slo det meg at jeg kanskje hadde tatt feil. Har 2 nesten helt like som dere ser, bare den ene er litt lengre :P

oowojh6recclypzoq4tv.jpg

9xrdm2a5j6ewsrqlxcxu.jpg

7m3pemsss593jkqr8bx3.jpg

wevxexqvfmlms3bvs6h8.jpg

55ckgfgb1iyrooemsitf.jpg

0imlaxlnw7vmgeznvaw7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt kult att folk har begynt å tenke på slike coolere. Føler det er mye brukt i andre land i drag racing.

Har enn Precision PT1000 intercooler selv.

1a2ea7ee.jpg

Hmm, i hvilken sammenheng bruker du denne kjøleren da? Bane, drag eller vanlig gatekjøring? Og hvordan fungerer det? Har egentligt slått det fra meg igjen pga. faren for "heatsoak" når bilen parkeres og sirkulasjonen stoppes. Blir nok vanlig luftkjøler på meg :)

Har du ikke fått ferdig bilen ennå, er jo mange timer siden du dro herfra nå jo :roll:

Ungdommen nå til dags altså [-X

hehe, ting tar tid vettu! Men er ikke så mye igjen nå. Plutselig en dag så er det prøveskilter 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Najs mister :)

Fæææn, lyst til og hjem å skru bil jeg også :(

Et halvt år til så kan jeg begynne igjen :P

Men "keep up the gud work" du, og "keep it komming" så har jeg litt å titte på her jeg sitter :)

Nå skal jeg til å isolere hele minox her ute, det skulle du fått med deg før du dro iland veitu ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Najs mister :)

Fæææn, lyst til og hjem å skru bil jeg også :(

Et halvt år til så kan jeg begynne igjen :P

Men "keep up the gud work" du, og "keep it komming" så har jeg litt å titte på her jeg sitter :)

Nå skal jeg til å isolere hele minox her ute, det skulle du fått med deg før du dro iland veitu ;P

hehe, ja får alltid lyst til å skru når man er på jobb :P Skal prøve å oppdatere hver dag, kjekt med litt bilder. Det skulle jeg ha fått med meg ja! Jaija, skal en tur til ut, får se om jeg får noe nyttig med meg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bildeupdate 8)

Lakkert hattehylle og taktrekk med sort plastlakk. Ble veldig bra!

rwq0o5rj8e8pd6ccwjp8.jpg

3zz2gruxro9oxcsa5ukf.jpg

Hmm.. Så meget bra ut, kunne tenkt meg å gjøre det samme med min! Hvor kjøpte du denne lakken?

Ellers mye bra arbeid mr! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...