Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, i hvilken sammenheng bruker du denne kjøleren da? Bane, drag eller vanlig gatekjøring? Og hvordan fungerer det? Har egentligt slått det fra meg igjen pga. faren for "heatsoak" når bilen parkeres og sirkulasjonen stoppes. Blir nok vanlig luftkjøler på meg :)

Skal bruke den på bane, og kanskje litt gatekjøring.

Må jo ha eget vannsystem til den. Egen tank, GOD pumpe,

Så blir vanntank baki, med ei skikkelig god pumpe. Og radiator med vifter på, vist jeg for plass til viftene da. Har ikke plass til stor luftkjøler selv, så skal gi det ett forsøk. Har lest litt forskjelligt på forum fra statene, og er mangen positive til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bildeupdate 8)

Lakkert hattehylle og taktrekk med sort plastlakk. Ble veldig bra!

rwq0o5rj8e8pd6ccwjp8.jpg

3zz2gruxro9oxcsa5ukf.jpg

Hmm.. Så meget bra ut, kunne tenkt meg å gjøre det samme med min! Hvor kjøpte du denne lakken?

Ellers mye bra arbeid mr! ;)

Ja, det er absolutt verdt det. Bare maskerte rundt trekket og lakka mens det sto i.

Brukte biltema sin plastlakk.

v5tef9pueexbrxayk77u.jpg

Takker for hyggelige kommentarer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten update. Har hatt oppstart etter montering av intercooler, radiator, sprut, kompressor og oljekjølinga til kompressoren. Film fra andre oppstart nederst. Ble litt mye stress med masse lyder, sjekke oljetrykk, oljefylling på kompressor osv. i den første filmen.

Ble luftkjøling, billig og effektivt.

n4two5m0w5hh7de21lje.jpg

ooofov5e511vodmh050j.jpg

tmtwy8jh8b0qg39tsns6.jpg

6hjx5uut6r5briw7w42e.jpg

560xkd5xl2k96foxfpvk.jpg

Skal ikke ha disse baklyktene, har startec liggende :)

33ekdidvuxbn2x0pritp.jpg

Litt rot å gammelt filter, men får ta shinings etterhvert!

1b4n3cdshfr0kc8zv37q.jpg

FILM: http://youtu.be/egm4vCwGWaI?hd=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten bildeupdate 8)

0imlaxlnw7vmgeznvaw7.jpg

Var den braketten til pressa litt "vinglete" siden du forsterke den?

Tror jeg må gjøre noe lignende selv

Stemmer det. Kopierte den originale braketten som er i stål, med samme tykkelse bare i aluminium. Og aluminiumet jeg brukte er noe jeg fant i skrapkontaineren hos en lokal bedrift. Så det er nok ikke optimale legeringen for slikt bruk. Var litt bevegelse i kompressoren uten forsterking, men med dette staget står alt bomm fast. Bare til å kjøre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde prøveskilter på bilen søndag 22.april. Fikk kjørt og testa litt og det fungerte bra, eneste den ble litt varm. Må lufte bedre, fikk ikke varme i varmeapparatet heller. Så den er grei.

Ellers trenger bilen noen fangere, lurer litt på m-tech 1. Kan det bli bra? Vet om en som har fangere lokalt, men bakfangeren har hull til hengerfeste. Noen som vet om det finnes deksel til dette på m-tech 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest du skal kjøre sleeper steven! få på IS leppe og noen 16" felger! :)

Har et problem med å kjøre sleeper, får ikke gjemt bort intercooleren da den står i veien for frontplata. Så den må kappes og modifiseres. Så må nesten ha en front over dette, hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundringsverdig motivasjon å orke og bygge denne opp igjen!

Hvordan er draget med kompressor i forhold til en s50b30 f.eks.?

Jeg har hatt s50b30 i e36 å sittet på i denne, oppfatter disse to motorene som ganske like, langt å fint register. Men er en del mere drag i denne med kompressor å det var på 0.5-6bar? Nå har vel Steven byttet til den største rotrexen å skal lade 1bar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...