Gå til innhold

E30 325i M50 Kompressor. Update s.32!


Steven
 Share

Anbefalte innlegg

[qoute=E30_Dale] Hvis du trenge dører så har eg o! Tenkte barra på at det e litt kortare...[/qoute]

har to dører på v sida eg o :) ennå kårtare ;P

Aiai, va da voldsomt til dører da plutselig :D Men jeg skulle faktisk hatt ny venstre framdør da den også hadde fått seg en liten smell i karmen bak. Så hvem av dere er det så har den billigste med minst rust? :P

Legger også med en liten oppdatering her. Har idag fått ferdig kanalane, noe som er en lettelse. Er litt styr med sånt mikkmakk. Men jeg syns det ble veldig bra og de kanalene skal aldri møte på en jekk i mitt eie. Er andre bedre egna steder å jekke. Ellers fikk jeg bestilt de forsterkningsplatene oppi motorrommet som sikkert kommer i løpet av uka. Hadde også et lite uhell med vinkelsliperen idag :roll: Klarte å få pekefingeren inn i bladet. Noe som resulterte til et greit kutt og 1 sting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steike , begynne å ta form nå ;) ser bra ut ! hehe det bala fort på seg når ein førsta begynne å fixa nåko . korleis er det med rust i golve på den då ? ka isloasjonsmatter er det du har brukt inni ?

Takk for det! Ja det blir fort til at det baller på seg, men det er jo like greit å bare ta alt når jeg først er i gang. Kommer til å trege senere hvis ikke. Gulvet tok jeg å isolerte i sommer. Da så det ganske bra ut. Men etter hva jeg har sett litt rundt nå så har noen av forrige eiere ikke vært så nøyen med rust og bare klatta på noe silikonmasse for å skjule det. Så er litt usikker på om jeg skal rive opp mattene også å bare sjekke under der. Er biltema sine tynneste matter. Vet disse holder på en del fuktighet, noen som har tips til noe annet jeg kan bruke enn disse mattene til lydisolasjon? Har sett litt på FatMat på ebay. Men vet ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt idag også. Fått matta ned det meste i motorrommet og slipt vekk overflaterust. Har spraya på rustmiddel der det trengtes og venter til i morgen før jeg begynner å sparkle og sånt. Har også fjerna noen fester i motorrommet som jeg ikke har bruk for lengre. Fant også litt rust i bagasjerommet bak noen kilo med silikon. Så det blir å få lånt meg et sandblåseapparat i morgen å få blast litt baki der. Venter fremdeles på de forsterkningsplatene som skal sveises fast i motorrommet. Håper de kommer til lørdagen slik at jeg kan få grunna alt i løpet av helga.

IMG_1054.jpg

IMG_1055.jpg

IMG_1056.jpg

IMG_1057.jpg

IMG_1058.jpg

IMG_1059.jpg

IMG_1061.jpg

IMG_1063.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dårlig med oppdatering her da internetten har vært borte nesten en uke :cry: Men har fått opp bakstillinga og fått kjørt litt. Motorfestene er byttet tilbake til de gamle da det ble litt for mye vibrasjoner fra motoren til karrosoriet under normal kjøring. Problemet løste seg ved kun bytting av motorfester, de nye girkassefestene står fremdeles på.

Har du fortsatt disse motorfestene? er de til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dårlig med oppdatering her da internetten har vært borte nesten en uke :cry: Men har fått opp bakstillinga og fått kjørt litt. Motorfestene er byttet tilbake til de gamle da det ble litt for mye vibrasjoner fra motoren til karrosoriet under normal kjøring. Problemet løste seg ved kun bytting av motorfester, de nye girkassefestene står fremdeles på.

Har du fortsatt disse motorfestene? er de til salgs?

Disse solgte jeg rimelig kjapt, men så faktisk dem til salg her om dagen igjen. Da ble dem også solgt ganske fort. Du får kjøpt dem på www.bmw2002.com. Er ikke å anbefale på en vanlig bil, mister sinnsykt mye av conforten med all den vibrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt idag også :D Fikk lånt meg sandblåseapparat og blåste vekk litt rust i bagasjerommet på steder det er vanskelig å komme til med andre ting. Tok å grunna det med rustkiller og det blir å grunne med 2komponent epoxy grunning imorgen hvis jeg får tid. Ser også dårlig ut for de forsterkningsplatene jeg bestilte på tirsdag, ble sendt fra oslo idag. Men er jeg heldig får jeg dem på døra i morgen. Er kun de som må sveises fast før jeg kan gjøre noe mer i motorrommet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt idag også :D Fikk lånt meg sandblåseapparat og blåste vekk litt rust i bagasjerommet på steder det er vanskelig å komme til med andre ting. Tok å grunna det med rustkiller og det blir å grunne med 2komponent epoxy grunning imorgen hvis jeg får tid. Ser også dårlig ut for de forsterkningsplatene jeg bestilte på tirsdag, ble sendt fra oslo idag. Men er jeg heldig får jeg dem på døra i morgen. Er kun de som må sveises fast før jeg kan gjøre noe mer i motorrommet :?

mine plater også tok lang tid. tror nokk ikke du får dem før på tirsdag :/

Men skal du lakke motor rom snart eller siden du har maskert osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt idag også :D Fikk lånt meg sandblåseapparat og blåste vekk litt rust i bagasjerommet på steder det er vanskelig å komme til med andre ting. Tok å grunna det med rustkiller og det blir å grunne med 2komponent epoxy grunning imorgen hvis jeg får tid. Ser også dårlig ut for de forsterkningsplatene jeg bestilte på tirsdag, ble sendt fra oslo idag. Men er jeg heldig får jeg dem på døra i morgen. Er kun de som må sveises fast før jeg kan gjøre noe mer i motorrommet :?

mine plater også tok lang tid. tror nokk ikke du får dem før på tirsdag :/

Men skal du lakke motor rom snart eller siden du har maskert osv

Okeyda, jaja...er nå lov å håpe dem kommer tidligere. Planen er å få lakkert motorrommet snart ja. Har maskert motoren så tidlig for å slippe alt støv og drit også nå som jeg har slipt og pusset oppi der. Har egentlig nok å gjøre utenom, men er greit å få lakkert alt i samme slengen liksom. Skal jo lakkere bagasjerom og kanalene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var det tid for oppdatering igjen. Har fått grunna motorrom, bagasjerom og kanalene med 2k epoxy grunning. Brukte sprøyte og er veldig fornøyd med resultatet :D Har ellers vært å henta meg 2 nye dører hos RoaldJ. Disse var samme farge som bilen og mye bedre stand enn de jeg hadde fått tak i. Så en liten opptur der. Det neste blir nok å montere framskjermene for å så valse dem. Best å gjøre dette mens de fremdeles er ulakkerte. Må jo varmes opp en del for best resultat :) La med noen bilder jeg :P

IMG_1079.jpg

IMG_1078.jpg

IMG_1084.jpg

IMG_1096.jpg

IMG_1099.jpg

IMG_1100.jpg

IMG_1103.jpg

IMG_1104.jpgIMG_1112.jpg

IMG_1114.jpg

IMG_1115.jpg

IMG_1116.jpg

IMG_1117.jpg

IMG_1119.jpg

IMG_1124.jpg

IMG_1108.jpg

IMG_1120.jpg

IMG_1121.jpg

IMG_1122.jpg

IMG_1123.jpg

IMG_1125.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...