xibriz Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Hei. Jeg har nå brukt ett par dager på å skifte toppakning på min e36, 320i. Nå var alt montert, så oppdaget jeg at jeg har glemt å sette på det plastdekselet som skal stå over den ene kammen... doh! Men jeg må jo uansett etterstramme toppboltene 2 ganger, holder det at jeg setter plastdekselet på helt til slutt? Eller anbefales det å ha det på mellom hver gang?
Dirty Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 er jo strekkbolter skal ikke etterstrammes de vel ? det dekselet er vel egentlig bare et skvalpedeksel så tror det går fint uten
BreitBau Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 Mellom hver gang? Hva slag pakning er det du har? Står det spesifikt at du skal kjøre varme og etterstramme? Jeg også var inne på det der, men i bruksanvisningen på pakningen min så var det bare 30 nm, løsne og 30 nm en gang til. Deretter 90 grader.. Og deretter 90 grader til.. Dette ble gjort i 3 vendinger, der jeg gikk over alle boltene før jeg gikk til neste steg.. Varierer sikkert på pakningen men
xibriz Skrevet Juni 11, 2008 Forfatter Skrevet Juni 11, 2008 Kanskje jeg har blinkset på hvordan det skal fåregå... Fikk ikke bruksanvisning med pakningen, men er orginal fra BMW. Så bare i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68408 Der står det at: Motor M50 B20 Toppbolter 1 trinn: 33 Nm 2 trinn: 93 grader 3 trinn: 93 grader Tennplugger: 24-29 Nm. Strammer: 40+-2 Nm. Motorolje m filter: 6.5 liter (APi SF) Kjølesystem: 10.5 liter varm. Så jeg skal kanskje bare løsne de, å så stramme med antall grader?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå