bmwsel Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Har en 320d hvor jeg har en formening om at det kommer eksoslukt inn i kupeen via varmeapparatet når bilen står og går på tomgang. Så snart jeg begynner å kjøre er liksom problemet borte. Det kan ikke høres frieksos i det hele tatt, men et sted må det jo komme fra. Er det noen andre som har hatt dette problemet?
borgepett Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Sikker på at det er eksos du lukter?Det er ikke litt oljelekasje fra toppdeksel som renner ned på manifoil?Hvis ikke,så har du eksoslekasje i motorom(mellom manifoil og topp,eller manifoil og videre).
bmwsel Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Skrevet Juni 12, 2008 skal sjekke dette når jeg kommer hjem etter jobb.
Tore Diesel Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 På min forrige E39 fikk jeg problemer med eksoslukt inne i bilen. Der var det røret fra eksosmanifold mot EGR ventil som var synderen. Til å begynne med var det kun en anelse eksoslukt, men det ble verre og verre, til røret datt tvert av. Da ble det skikkelig frieksos, så da var det ingen tvil om hvor lekkasjen kom fra Plukk av plastdekselet på motoren, og se godt etter sot fra frieksos på og rundt alle rør som eksosen går i.
TheBirg Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Ikke kjør rudt slik om det er eksos du lukter, er fin CO2 bombe det... sløver ned sjåføren og kan lede til ulykke Få noen til å holde for eksosutløpet og stikk samtidig ditt eget hode ned i motor rommet... da skulle det fort kunne konstanteres\høres hvor eksoslekkasje er.
Bonden Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Det hender at eksos røret ryker nesten oppe ved turbon ,eller ved fleksirøret (hvis din modell har fleksirør) ellers er det vanlig med lekasje fra returrør på dieseldysene lukter mye når du åpner panseret etter å ha kjørt ?.
bmwsel Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 Sjekket fleksirøret og her var det mye sot, så regner med at lekasjen kommer herfra. Har bestilt ny katalysator, så får vi se om problemet forsvinner.
Obben Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 ingen problem å sveise inn nytt flexirør geller... men bmw seller det ikkje som ekstradel.. biltema har litt utvalg som passer perfekt.. kjøpte der å sveiste inn i bilen til ein kammerat.. kom på et par hundre kr.. ny kat var jo på tusenvis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå