eldiablo Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Jeg har en 92 mod 520 touring med m50b20 motor i. For en stund siden, sluttet den å lade gradvis.. Har skifta hele dynamoen, batteriet og sjekka alle ledninger.. etter å ha skifta dynamoen, var det bra i en time,så ble det det samme.. Noen som har noen tips om hva det kan være??
icc Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Sjekk spenninga over batteriet når bilen går, så sjekker du spenninga på dynamo. Bør ligger rundt 14V på begge. Sjekk at batteri har vann osv. så lader du det fullt med vanlig batteri lader. Her er det bare feilsøking som hjelper:)
eldiablo Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 Spenninga er den samme over batteri som på dnamo, men den er litt over 12v når batteriet er full-lada, også faller den når jeg kjører.. Har jo som sagt skifta batteri, men det hjelper ikke.. Hmm.. jævlig irriterendes
Bonden Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Lyser ladelampa di når du setter på tenning ? og slukker som normalt når bilen startes.
conzoz Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Du sier at du har byttet dynamo. Kjøpte du deg en NY dynamo? Eller en brukt. Hvor mye lader den når du akkurat har startet motoren? Jeg har samme motor og byttet regulator for ikke lenge siden, og etter det lader den 14,3V konstant.
eldiablo Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Skrevet Juni 14, 2008 satte på en brukt dynamo ja.. men den virka på bilen jeg tok den av.. men kanskje jeg skal prøve å skifte regulatoren.. kanskje jeg bare er uheldig og at den regulatoren streika når jeg satte den inn..
conzoz Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Ja. Jeg hadde helt klart bytta regulator og børster. Veldig liten og billig jobb. Kjøp regulator på biltema, det gjorde jeg. Funker fett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå