LianLi Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Dette er vel mulig? Hvorfor hører jeg ikke noe spessielt om dette, er det ikke så populært? Det jeg mener er å øke kompresjonen mer enn orginalt for å få mer effekt?
Vegar br. Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Er jo ikke så uvanlig å plane topp osv da.. Hvertfall innen bilcross osv
LianLi Skrevet Juni 12, 2008 Forfatter Skrevet Juni 12, 2008 Åja, hvis det vil si å plane topp så ble det litt klarere
ehrnst Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 du får litt mer komp av å dra av toppen ja, men det er ikke mye. du får kjøpe høykomp stempler
336mik Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Grunnen til at dette ikke blir gjort så ofte,er at det stortsett koster mer enn det smaker(dyre hk).
E36Cab1 Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Og viss du i tillegg må retardere tenninga mykje pga tenningsbank etter å ha auka kompresjonen er du like langt....
bimmå Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 ja viss du kun øker komp så må du ta av litt med tenning,men d som er formelen er att du kompenserer med mere fuel istedet for å retardere tenninga, du kan faktisk gi den en grad eller 2 ekstra viss du gir mere fuel ved høyere komp, å da snakker vi noe mere krefter
Stramvaier Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Orginal sprutene tåler en del mere comp så ved å bare planslipe toppen trenger man ikke gjøre noe med tenningen.. jeg har nå på min S14 motor borret opp blokka satt inn høycmpstempler med 11:1 i comp pluss at jeg har planslipt både topp og blokk uten noe problem. er så klart litt hester å hente på dette . men ikke stort og de hestene man får koster gull å grønne enger kan jeg lov deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå