Jump to content

E34 feilmelding. "Trans control, Check owners manual&qu


Recommended Posts

Posted

Fikk opp denne meldingen på check controlen i deshjen idag.

Tror denne er den samme.

Getriebeprogram.

Transmission fail-safe program.

Trolig feil på automatgir, går over i nødprogram (2. gir)

(Tatt ut fra check control delen her på forumet)

Hva vil dette si? Hva må jeg gjøre? Fikk ikke startet bilen engang.

Posted

Går i 3dje.

Får du ikke startet bilen er bryter for posisjon til spake defekt, og den er i startsperre, vil jeg tro.

Annet som lager slike problemer er dårlig spenning på batteri og lader.

  • 7 months later...
Posted

Ofte dukker dette opp når du starter bilen, da kan det vere fordi batteriet er litt dårlig og du får ikke nok spenning til all elektronikken. På min 1993 530 er det kjørelys som slår seg på med tenningen, da kan det vere at man ikke får nok spenning i oppstartsøyeblikket.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...