bmw535v8 Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 hei. som tema sier leter jeg etter data for m62tub35(tror det er det den heter) motoren,har sett rundt om kring men finner ikke det jeg er ute etter.kansje noen her på forumet vet noe om den,er ute etter å vite hva som er tomgangs rpm,og om det er vanos. har noen rare lyder,som jeg ikke helt finner ut av,høres ut som rakling på et vis,hører det på tomgang og opp til ca 1500 rpm.på tomgang høres det ut som en disel (satt på spissen) ikke fult så galt men dere skjønner kansje. det rare er at den har nettopp vært på service(hos bmw),ny olje nytt filter+++ de burde jo høre det men ingen sa noe hverken fra eller til. dette ble noe langt,men håper noen kan hjelpe meg. har endret motor betegnelsen,tror det er riktig pga årsmod. mvh bmw535v8
bjalle Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 det kan være utløserlageret til ac kompressoren du hører,den har en slik raklelyd på tomgang og det er helt normalt.skal bli borte når du slår av ac knappen.
bmw535v8 Skrevet Juni 14, 2008 Forfatter Skrevet Juni 14, 2008 hei. tror ikke det,fordi lyden høres best fra siden av motoren,enten ac er på eller slått av. mch bmw535v8
antiloop Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Du hadde altså denne lyden før du hadde den på service?
Bimmerlars Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 det kan være utløserlageret til ac kompressoren du hører,den har en slik raklelyd på tomgang og det er helt normalt.skal bli borte når du slår av ac knappen. Hvilket utløserlager mener du da? AC-kompressorer har magnetclutch som gjør at de slår inn og ut. Dette står helt i ro, og er ikke i nærheten av den snurrende delen på kompressoren når den ikke er i aksjon. Kun lageret inngående på komressoren som bråker om det skulle være noe der vil jeg tro, og det skal ikke bråke. Et helt vanlig lager. Med mindre det finnes andre kompressoroppbygninger jeg ikke kjenner til
bjalle Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 stemmer det du sier at det inngående lageret som kan rasle litt når bilen blir noen år har hørt det på flere e39,formulerte meg litt feil.
bmw535v8 Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 hei. fliid:ja det er kjede på den,men lyden kommer liksom litt lengre bak på motoren. antiloop: ja men kansje litt mindre hørbar,regnet med den forsvandt med ny olje slik som tikkingen gjorde men nei. der er ingen endring i lyden enten jeg starter ac eller slår av ac. for meg høres det ut som kammene kakker,minner om lyden på de gamle opel rekordene om noen husker de,men det synes jeg høres vildt ut motoren har jo bare gått 130000 og alle service er fulgt har det i service boka. er der noen her som har en tilsvarende motor og kan si åssen den er,om den går på 450 rpm tomgang. mvh bmw535v8
bmw535v8 Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Skrevet Juni 16, 2008 bump trenger sårt litt hjelp av dere som har v8
Scany Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 Sjekk belterullerene dine. Naar lagerene paa disse gaar saa kan de lage litt av noen merkelige lyder, alt ettersom. Beste maaten aa finne utav er a ta av belte og spinne de litt saa hoerer du fort om de er skutt. http://youtube.com/watch?v=l4nZLtT9ekY
bmw535v8 Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Skrevet Juni 17, 2008 hei. det er ikke en slik lyd,mere en banke-kakke lyd. men takk for innspillet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå