Øystein E30 M3 Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 Hei! Jeg har en E34 535i som rister ganske mye en eller annen plass mellom girkasse og kardang. Har ikke fått sett skikkelig under bilen men i tillegg til ristinga er det er en ulyd som 99% sikkert kommer fra mellomlageret. Ser også t som det er kast i akslingen (er nok ikke kast men dette er nok ett tegn på at vertfall lagerte er gåent) Spørsmålet mitt her er om BARE lageret kan lage så mye risting osv eller om det mest sansynlig er noe mer jeg bør skifte! Det rister så mye at jeg ikke bruker bilen,men når du har pådrag så forsvinner ristinga helt. Håper på svar
DStraX Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 har du eller noen andre hatt ned mellomakselen? for om man setter de greiene sammen litt feil kan det bli sånn.
Øystein E30 M3 Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 har du eller noen andre hatt ned mellomakselen? for om man setter de greiene sammen litt feil kan det bli sånn. Nei den har ikke vært nede nei. Det hele startet med en ulyd (som også forsvant ved pådrag) og etter jeg selfølgelig måtte dra på ut fra ett kryss så gikk det over i risting. Og det er ikke bare litt viberasjon,det føles som om du kjører med en skeiv felg. Håper det bare er mellomlageret men jeg frykter det er noe mer også.. Trodde ikke det ble så mye risting viss det kun var det lageret?
Øystein E30 M3 Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 Hardyskiven lager jo ekstrem risting i ca 70-80 ? Ja men dette er helt fra 20km/t og oppover.. Men jeg bytter nok den når jeg først har eksos og mellomaks. nede! Lurte på å bytte krysset bak også men fant ikke det på nettsiden til koed. Bytter jeg alt dette kan jeg ikke forstå noe annet enn at alt må bli bra!? Like greit å bytte alt når jeg først er i gang Viss det er noen som er veldig flink til å finne delene på koed så kan de godt få legge inn en link til det krysset Jeg var vertfall ikke god til å finne det
Dirty Skrevet Juni 16, 2008 Skrevet Juni 16, 2008 e34 har vel en slik snålt mellomaklsing som må skimses når du setter den sammen ? og vis du setter det feil vei så rister det fælt. sikker på du ikke har hatt det nede i søvne og skrudd litt ? vis ikke kan jo en av boltene til hardy¨n løsnet , eller at du har revnet hardykoblingen, eller at mellomakslingslageret har revnet \løsnet fra karroseri
flo1 Skrevet Juni 16, 2008 Skrevet Juni 16, 2008 jeg tok mellomakesl opphenget på min 535i 3 dagen jeg hadde den, trodde ikke det skulle gå men det gikk, da er det samme som du forklarer,så jeg tror at det er det som er gåent hos deg også da(det kjenner du hvis du er under bilen å drar i mellom akselen opp og ned. men det er er veldig viktig at det montere i riktig spror.det gjorde ikke jeg, mitt er da gåent igjen etter halvvannen mnd, å det er helkt jævlig å kjøre med.. ! Er en jobb som er gjort på 2 timer, og da hadde jeg aldri gjort det før, må ned med eksosen det som tar tid, det og montering. MERK: sinnsykt køddendt å få av selve lageret, der burde du få tak i en lager avtrekker.
Øystein E30 M3 Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Skrevet Juni 16, 2008 Hehe Skrudd i søvne ja Jeg har ikke ristet så alt for mye i det enda,den sto litt dårlig på jekkene så jeg tok ikke sjansen å herje for mye med det! Er på jobb og har ikke fått bilen hjem i garasjen enda så jeg har ikke demontert noe enda! Tenkte bare jeg skulle forhøre meg med hva jeg bør forvente meg! Greit å ha delene liggende liksom.. Men jeg bestiller vertfall hardy og hele den lager dingsen så satser jeg på det går bra
kje Skrevet Juli 3, 2011 Skrevet Juli 3, 2011 Ble det bra til slutt? Jeg sliter med en during som gir seg ved pådrag...
kje Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Når jeg ikke får svar i en fersk tråd forsøker jeg et antikkbump!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå