GiljeN Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 hei er det noen som kan hjelpe ? jeg sliter litt me olja på min m30b35, olja forsvinner liksom, når bilen har stått over natten så er det nesten ingen olje på den men når jeg starter den å den har svevet litt så kommer det litt olje når jeg måler. men en del som er borte. opp har hullet der peilepinnen står blåser den ut masse luft. vet ikke om det har noe å si. men når jeg kom hjem i dag etter en liten kjøre tur så så jeg at peilepinnen var blitt blåst opp og det var sprutet litt olje på undersiden av panseret :S noen som kan hjelpe ? GiljeN
camxer Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 Sprengt toppakning? Sjekk under oljepåfyllingslokket om det er hvit gugge der og i ekspansjonstanken må du lete etter olje/eksoslukt
Morty999 Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 sjekk om åndinga fra toppdekslet er åpen.. har den blitt tett så kan slikt skje.. er en slange fra toppdekslet som går til innsuget..
GiljeN Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 åndinga ?:S bilen er netopp satt i motoren så kan være jeg har glemt en slange, men ville jeg ikke merket om topp pakningen er ødelakt ? den holder tempen osv :S takker for all hjelp Gilje
Morty999 Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 ja.. på toppdekslet går det en slange bort til innsuget, har du glemt den går ikke bil veldig fint. hehe er den tett så kan dette som har skjedd skje.. event så sliten motor att kompen går ned igjennom stempla og i bunnpanna.. da flyr også peilepinnen opp
GiljeN Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 okay bort og se om jeg ser noe men ser du liker m30 me turbo hvor er det bra å handle utstyr ? tenker på pris og kvalitet. får jeg ikke motoren til å fynke må jeg jo bare ta den opp å få inn noe nytt har du peiling på hvor mye penger jeg må regne me får å hente ut av 400 pluss takker for all hjelp
Morty999 Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 få tak i 745 manifold og turbo, og kjøp datasprut. så klarer du 400hk..
///MoePower Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 Ta en kompressjonstest, da kan du finne ut litt om tilstanden på toppakning og stempelringer. Du kan for eksempel sjekke etter gugge i toppdeksel og ekspansjonstank (som noen har nevnt før meg) og du kan se etter om det ryker av eksosen.
GiljeN Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 heia jeg sjekka den slangen som går fra innsuge å i bremsekraft forstarkeren, når jeg tok ut den så sveiv bilen veldigt dårligt. bilen røyker litt når den har stått i ro en stund og er kald. men kunne jeg prøvd en tykkere olje ? hørte noe om at det kunne være veivhus venilasjonen som lagte stort trykk i motoren ?:S vannet i ekspansjonstanken er litt brunt men ser ikke noe olje :S takker for all hjelp Gilje
GiljeN Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 få tak i 745 manifold og turbo, og kjøp datasprut. så klarer du 400hk.. klarer jeg det med orginal innmat ?:S
GiljeN Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 vil det være bra å kjøre med 25-50 W? racing olja til statoil den skal vell være ganske sjokk ?
Aroid Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 heia jeg sjekka den slangen som går fra innsuge å i bremsekraft forstarkeren, når jeg tok ut den så sveiv bilen veldigt dårligt. bilen røyker litt når den har stått i ro en stund og er kald. men kunne jeg prøvd en tykkere olje ? hørte noe om at det kunne være veivhus venilasjonen som lagte stort trykk i motoren ?:S vannet i ekspansjonstanken er litt brunt men ser ikke noe olje :S takker for all hjelp Gilje var ikke den slangen han meint da. var no den slangen som går i fra topplokket å inn på innsug belgen. vist den er tett så får du trykk i bundelen av motoren. (veivhus ventilasjonen)
GiljeN Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 ahhh sjekka den og er ikke tett men hullet inni er mye mindre en det som er der slangen går inn på,fant litt olje søl inne i belgen. litt seigt bare :S Gilje
Dirty Skrevet Juni 16, 2008 Skrevet Juni 16, 2008 tror det er normalt å finne olja inni innsuget belg? har nå iallefall hatt det på begge mine m50b20 maskiner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå