Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg klart å ta livet av kardangen på bilen min ! :roll:

Bilen er da en 320 fra 1995.

Og spørsmålet følger slik ;

Passer noen andre kardanger på denne , eller er det kun 320 kardangen som passer ?

Er det forskjellige kardanger på modellene?

91-96 , 96 - + f.eks.

Takker for svar og hjelp !

Mvh.

Mats Solbakken

Skrevet

Skjedde det samme med min 320 for litt siden. Folk sa jeg kunne sette på 325 diff eller høyere, men da måtte drivakslinger og muligens bakre del av mellomaksel byttes, mener jeg å huske.

Jeg kjøpte m3 diff fra en forhandler i USA, der fikk jeg med det jeg trengte for 7000kr inkl frakt.

På min trengte jeg bare drivakslinger.

Skrevet

325 kardangen skal passe rett på mener jeg. EURO M3 passer ikke. Jeg har Alpina diff (som har utganspunkt i en 325diff) og da passer mellomaksel overens mellom 320 og alpinaen - selv om sistnevnte er noe tykkere. Men bytter du til 325 diff eller større må også drivaksler skiftes.

Skrevet

Jeg har selvsagt bytta resten også til Alpina. OLEZZ har en 325turbo. Så da blir utvekslingen slik den skal være. Men Slaesj mener vel at mellomaksel (kardang) er gåen og ikke diffen? Bare for å være helt sikker på at han ikke blander begrepene ;)

Skrevet

Må ha 325 drivakslinger om man skal ha 325 diff.

Jeg kjøpte diff fra usa, så ble kanskje noe annerledes da det er US typen.

Jeg trengte ihvertfall bare å bytte drivakslinger, selv om mange sa jeg måtte bytte noe på mellomakselen da det var m3 diff.

Utvekslinga er på 3.23.

Diff / kardang? han mener vel samme greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...