Gå til innhold

Rockford power


Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat invistert i ny bass og forsterker. Men synnst ikke jeg får den effekten jeg burde? Ellemente er av typen Rockford Fosgate Power Stage 2, og forsterkeren er en dynaBel BF8501.

http://www.elutstyr.no/product_info.php ... ts_id=1830

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

synnst ikke det er det trøkke som jeg burde ha hatt.

Kompis av meg har to ellementer på 500 watt og forsterker på 1500w og dette spiller nesten bedre synnst jeg.. er forsterkeren rett og slett for liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første kan jeg si en ting.. Den forsterkeren der kan dra det meste.. Så det er nok ikke problemet..

Hvordan kasse har du på rockford`sa?

Prøv lufting inn igjennom skiposen ut i coupe`en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har coupe, så har ikke skipose. Bruker en kasse fra bassworx, er vell kansje litt liten. Er bassrefleks også... synnst bare de er en masse rissting og buldring, er liksom ikke noe basslyd. litt kjipt når jeg har brukt 10k på å få skikkelig lyd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har coupe, så har ikke skipose. Bruker en kasse fra bassworx, er vell kansje litt liten. Er bassrefleks også... synnst bare de er en masse rissting og buldring, er liksom ikke noe basslyd. litt kjipt når jeg har brukt 10k på å få skikkelig lyd :lol:

har rockford T2 sub i min E34, har ingen problemer med lite lyd iallefall.. har en selvlaget kasse i MDF som er laget av målene fra Rocford..

Har en rockford T10001 forsterker på 1000W til å drive saken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har coupe, så har ikke skipose. Bruker en kasse fra bassworx, er vell kansje litt liten. Er bassrefleks også... synnst bare de er en masse rissting og buldring, er liksom ikke noe basslyd. litt kjipt når jeg har brukt 10k på å få skikkelig lyd :lol:

har rockford T2 sub i min E34, har ingen problemer med lite lyd iallefall.. har en selvlaget kasse i MDF som er laget av målene fra Rocford..

Har en rockford T10001 forsterker på 1000W til å drive saken ;)

kan du legge ut disse målene her tror du? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnswerID_469-B.jpg

Den funket bra til meg iallefall :)

EDIT:

Jeg ser du har kjøpt 4Ohms utgaven av T2, har du koblet den i 2 eller 4 ohm? altså, paralell, eller serie koblet spolene? hvis du har de koblet på 4ohm, så kan du prøve å koble om til 2ohm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...