lund3n Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Hei, har akkurat invistert i ny bass og forsterker. Men synnst ikke jeg får den effekten jeg burde? Ellemente er av typen Rockford Fosgate Power Stage 2, og forsterkeren er en dynaBel BF8501. http://www.elutstyr.no/product_info.php ... ts_id=1830 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 synnst ikke det er det trøkke som jeg burde ha hatt. Kompis av meg har to ellementer på 500 watt og forsterker på 1500w og dette spiller nesten bedre synnst jeg.. er forsterkeren rett og slett for liten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten1989 Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Det spørs hvilken bil anlegget står i. E36 Coupe er nesten umulig å bygge anlegg i, pga at de er så kompakte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 For det første kan jeg si en ting.. Den forsterkeren der kan dra det meste.. Så det er nok ikke problemet.. Hvordan kasse har du på rockford`sa? Prøv lufting inn igjennom skiposen ut i coupe`en.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 har coupe, så har ikke skipose. Bruker en kasse fra bassworx, er vell kansje litt liten. Er bassrefleks også... synnst bare de er en masse rissting og buldring, er liksom ikke noe basslyd. litt kjipt når jeg har brukt 10k på å få skikkelig lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saas Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 har coupe, så har ikke skipose. Bruker en kasse fra bassworx, er vell kansje litt liten. Er bassrefleks også... synnst bare de er en masse rissting og buldring, er liksom ikke noe basslyd. litt kjipt når jeg har brukt 10k på å få skikkelig lyd har rockford T2 sub i min E34, har ingen problemer med lite lyd iallefall.. har en selvlaget kasse i MDF som er laget av målene fra Rocford.. Har en rockford T10001 forsterker på 1000W til å drive saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 har coupe, så har ikke skipose. Bruker en kasse fra bassworx, er vell kansje litt liten. Er bassrefleks også... synnst bare de er en masse rissting og buldring, er liksom ikke noe basslyd. litt kjipt når jeg har brukt 10k på å få skikkelig lyd har rockford T2 sub i min E34, har ingen problemer med lite lyd iallefall.. har en selvlaget kasse i MDF som er laget av målene fra Rocford.. Har en rockford T10001 forsterker på 1000W til å drive saken kan du legge ut disse målene her tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saas Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Den funket bra til meg iallefall EDIT: Jeg ser du har kjøpt 4Ohms utgaven av T2, har du koblet den i 2 eller 4 ohm? altså, paralell, eller serie koblet spolene? hvis du har de koblet på 4ohm, så kan du prøve å koble om til 2ohm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 de vil si att jeg kun bruker 2 ledninger istedenfor 4? ohm skjønner jeg ikke en drit av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saas Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 mente å si 2 eller 8 ohm selfølgelig men.. ikke noe problem å kjøre subben på 2 ohm.. da får du 1400W rms (hvis jeg husker riktig) fra forsterkeren, å det skal vere mer en greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lund3n Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2008 takk saas fikk mye mer ut av den nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå