Eksos Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Sliter litt med motorn min for tia, sylinder 6 fungerer ikke som den skal, ingen forskjell på om jeg drar av pluggledninga eller ei. Har skifta plugg, pluggledning og fordelerlokk, ikke noe forskjell.. Slenger ved ett lite lydklipp, vanskelig å høre noe ut ifra det, mikrofonen sleit litt med å få med detaljer, hørtes verre ut på opptaket enn det den er I slutten av opptaket holdt jeg forøvring mikrofonen like ved eksosen, som du hører så går den ikke som den skal... Opptak her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Jeg tipper toppakningen.. har vært gjennom akkurat det samme selv for noen år siden. Bytta samme deler som deg før jeg konkluderte med toppakningen. De har billig komptester på Biltema.. et par hundrelapper eller så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 Skal iallefall hive av toppdekselslokket imårra, holder en liten knapp på at en vippearm kan vere knekkt, bruker verken vann eller mer olje enn den alltid har gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laxen Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Gikk gjennom alt du gjorde, fant ut at det var ei vippearm som tok kvelden ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 er det vanlige har nettop skifta vippearm på min, helvetes jobb! Få tak i spesial verktøy til stengene dei står på!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Dette skjer typisk når armene begynner å bli gamle/slitte eller når det har vært en petter smart å justert ventilene. Beste er å rive av hele toppen og bytte alt i samme slengen hvis det begynner å bli slitt. Kjøp deg et kamasksel sett på bmwspesialisten.no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 Hadde av deksellet idag, så fint ut der, ventilenne går opp og ned som de skal.. Slenger ved bilde av vippearmer og plugg, pluggen er 1uke gammel maks... Kan nevne at problemet har komt gradvis, før var det kunn under 1000rpm, nå er det ganske konstant.. Frykter at stempellet kan ha gått konken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 På min var toppakningen gått mellom 5. og 6. sylinder, men det var et akutt problem hos meg (skjedde under svak aksellerasjon i en liten oppoverbakke), og gjaldt uansett turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 Hmm, ja, kan selvfølgelig vere den, men rart at jeg da ikke merker noe forskjell på oljeforbruk og vannet ? Er kunn på sylinder 6 også, ingen andre.. Lite gira på å hive av toppen for å sjekke om pakninga er gåen.. Edit : Skal ta komptest så snart som mulig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Mener det skal funke å skru av oljelokket og legg håndflaten over hullet mens motorn går. Da skal du kjenne dunking mot håndflaten hvis pakkninga er gåen. Men vet ikke hvordan dette blir når en syl. ikke går. Sikker på at den får bensin? At det ikke er dysa som tøyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 vippearmen skal no iallefall funke, er jo ikkje knekt...som nemnt ovenfor kan det jo vere dysa, og da må du fikse det fort så stempelet ikkje brenne seg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Ta en kompresjonstest av sylinderene. Er det ikke kompresjon tilstede på nr 6 så er det lekkasje. Er stempelet gått "konken" så vil du få trykk i bunnpanne, ta kompresjonstest og ha av peilepinne og kjenn om du føler trykk. Er det kompresjon tilstede så må du se om bensin og gnist er tilstede. Ikke værre. Dra av gnisten og kinn litt og ta ut to stk. tennplugger, henholdsvis den "syke" sylinder og en frisk. Og se om de begge er våte. Er syl 6 ikke våt så har dysa tatt kvelden. Eventuelt brudd i kabel. Noe som og "pleier" og være ett problem på M20 er kontakten som er under dysegalleri, en kjent BMW plugg av merket "skru-plugg". Denne har det med og korrodere, blir da dårlig kontakt og du kan få feil med dyse/dyser. Lirk litt og "rist" litt på denne kontakten med bilen igang og hør etter forskjell på gange. Ønskelig resultat er selvfølgelig en gange på 6 sylindere. : ) Du har jo byttet mye på gnist siden, så antar du vet at denne er tilstede . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 Har tatt komptest: Sylinder 1 - 12.5 Sylinder 2 - 10 Sylinder 3 - 11 Sylinder 4 - 10 Sylinder 6 - 11.5 En god del feilmargin, lot motoren dreie rundt 10 ganger +/- .. Tror det kan vere dysa som sliter litt, heiv på dyserens igår, og mener selv jeg merker god forskjell.. Dersom jeg ligger på 2000rpm og gir flatt hjern, fjusker kanskje motoren 1 sek, før den sparker som normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå