Hulders Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Da var det vel på tide å vise godbilen Fikk endelig godt nok vær i Stavanger til å ta noen bilder etter en søndagsvask.. Fikk ikke vasket interiøret, men jeg tenkte at bilder av et halvskittent interiør er bedre enn ingenting. Satser på at det kommer noen bedre bilder etterhvert.. Bilen er en 2005 523i som jeg kjøpte av en som hadde vært glad i bilen sin, og visste å ta vare på den. Den har aldri blitt vasket i maskin, og er derfor salig fri for swirls i lakken. Jeg har ikke utstyrslisten på bilen liggende, men den har alt jeg trenger og myyyye mer. Litt av utstyret: 18" vinterhjul, 19"sommer sportsunderstell active steering panoramasoltak HiFi stereo Dakota skinn Comfortseter M-sport ratt Navi prof. Xenon Blåtann+telefon PDC +++ Jeg har hatt bilen i snart et halvt år nå, og må si at jeg fremdeles kjenner kriblinga når jeg setter meg inn i bilen. Den i utgangspunktet bra lakken har gjort at jeg har blitt hekta på bilpleie, og har nok polert og "kjelt" mer med denne bilen enn jeg har gjort med alle mine tidligere biler tilsammen... Samtidig har jeg oppdaget at jeg ser mer nå enn hva jeg har gjort tidligere - f.eks. ser panseret pepra ut av steinsprut Jeg forstår ikke helt hvordan det har skjedd, men det kan virke som om veiene rundt Oslo- området er fulle av grus??? Uansett - jeg har fått skrifta frontrute pga steinspruten, lurer på å omlakkere panseret, og vannslipe frontlyktene... Vil at bilen skal være perfekt! Av planlagte prosjekter har jeg tenkt å tone bakrutene snarlig. Ellers har jeg tenkt mye på m-pakke, men synes bilen er såpass fin som den er at jeg har valgt å vente. Avslutter med et bilde fra østlandet i påsken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Flott bil. Ser ut som minstemann vil kjøre litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Pen bil.. Men du må få byttet ut de fæle gummimattene.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 hehe - jeg vet - interiørbilder gjør seg ikke helt med matter fulle av sand etter en tur på stranden.. Det skal sies at det fulgte med fullt sett med velur (husker ikke helt hva de heter) matter til bilen, men jeg synes det er for galt å bruke dem til hverdags. Sparer dem til jeg får vaska bilen skikkelig innvendig, og tar nye bilder til forumet - og i forhold til "litlingen:" Det er ingenting som gjør en far gladere enn når noen av de første ordene han lærte seg etter "mamma" og "pappa" var "ny bil" og "BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 jeg får ikke opp noe bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Flott bil! Har samme problemet som deg med tanke på steinsprut på frontvindu og lykteglass.. Har lakkert panser og frontfanger på nytt, men særlig lyktene kunne trengt seg en shine.. Du nevner vannslipe frontlyktene, er det noen i Stavanger-distriktet som gjør det? Har du noen gang sett det blitt gjort? Blir lyktene som nye?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 Vet ikke om noen spesielle i Stavanger, men har lest rundt omkring på forum om bilpleie. Er i utgangspunktet skeptisk til å prøve veldig radikale ting på bilen, men når det går an å gå så hardt til verks som i denne posten http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=64916&highlight=headlights, så kan da jeg også prøve... Hadde tenkt noe i duren med aggresiv polering først, deretter mild vannsliping dersom nødvendig. Ellers ser jeg at mange med e61 har spacers bak for å få bakhjula litt mer ut. Kunne godt tenke meg å gjøre dette også. Er dette lovlig, og hvordan vil kjøreegenskapene påvirkes?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 Nok en post av en som høres litt mer dreven og forsiktig ut... http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=53720&highlight=headlights ... karen som har skrevet denne posten er også veldig klar på at før en starter på et prosjekt som dette må en ha prøvd det på noen andre lykter først. Tror nok ikke at jeg kommer til å begynne med vannsliping på bimmeren med det første... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Så litt riski ut å begi seg ut på vannsliping selv, men hadde gjort det hvis en bilpleie gjorde det og stilte garanti i tilfellet at noe ble skadet... Har spacere bak jeg, 20mm. Vet ikke hvordan det er med godkjenning og på kjøreegenskapene har jeg ikke merket noe.. Har kun montert for det kosmetiske sin del.. Gjør seg veldig å bakhjula ut litt Får gode spacere opp til 20mm hos GS bildeler med navkant. Bolter kan kjøpes hos hvilken som helst dekkforhandler, men vet ikke hvordan det er å få tak i "tjuveribolt" i 20mm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 jeg får ikke opp noe bilder Dette er første gang jeg uploader fra photobucket, så dersom det er noen som kan foreslå noe som gjør at alle kan se disse bildene er jeg veldig takknemlig.. Jeg kan se alle bildene selv, så det er litt vanskelig å feilsøke. I forhold til spacere høres dette ufattelig aktuelt ut Jeg må innrømme at jeg ble litt deppa når jeg satte på 19 tommerene med 265/35 dekk og fant ut at de så ut som on jeg hadde på 185 dekk... Det må jo være plass til noen vanvittige lisser på disse bilene.. Dersom det ikke går ut over kjøreegenskapene kommer jeg nok til å gå for dette, ja (spørs på pris selvfølgelig..). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Koster 690,- (GS Bildeler) for 2 stk spacere + bolter som kostet ca kr 400,- for 10 stk 20mm så vidt jeg kan huske.. Hjulbuene på E60/61 "spiser" noe sinnsykt med hjul ja, men jeg skal love deg at det hjelper veldig å få bakhjula ut 20mm. På min forrige E61 hadde jeg derimot også spacere på 19" hjul og da subbet den, så kanskje er det litt mye med 20mm for din del. Jeg bruker nå 20mm på de originale 18"-hjula og det funker.. Har med impress på felgene (og senking) å gjøre, så stikk innom en dekkforhandler og forhør deg og kjøp kanskje både spacere og bolter der, da er de behjelpelige og du får nok returnere spacerne hvis det viser seg at de er for tykke... Legger ved to bilder av min som viser før og etter, men kommer ikke så godt fram på bilder som det gjør i virkeligheten... På vei hjem fra Tyskland Vel hjemme og etter å ha montert 20mm spacere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet Juni 18, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2008 Da blir det besøk hos dekkbutikk i morgen Lurer på om jeg ikke bare flesker til i og med at jeg har irritert meg over stor avstand til hjulbuene over lang tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå