Brasan Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Har bytta ut original anlegget i bilen med JBL GTO høyttallere. 1" diskanter, 6,5" frontsett på original plassen til 5.25"erne. og 5.25" i hattehylla. Det jeg lurte på er hvordan kan det ha seg at det går smertefritt å dytte inn 6.5" frontsett, men at det er slit å få inn 5.25" bak. har forrige eieren gjort noe mixmax foran da eller? noe som ville vært rart da det satt originale 5.25" foran. Og, noen som har erfaring med å sette basselement i skipose hølet? hvor stor basser kan jeg ha der 10-12"? eller er det sånn at jeg kan sette to 8"ere på rad vertikalt? Jeg har ikke tatt noen mål eller noe sånt, det innrømmer ejg like så godt først som sist, da jeg har 0! peil på stereo, ihvertfall ikke bass, sånn med tanke på hvor mye volum som trengs til hvilke elementer. Jeg vil ikke ha noe sånn kjempedunk, altså klart jeg vil ha ordentlig bass. Inni bilen, behøver ikke å væra så jævlig at det rister i skilt o.l. da jeg synes det høres forferdelig ut. Jeg vil ha ordentlig pen og rein lyd inne i bilen, folk utenfor behøver ikke å høre at jeg har stereoanlegg i bilen en gang. så spørsmålet er da, hva slags element(er) anbefales, hvor stor kasse, hva slags kabler som trengs er også interessant da jeg som nevnt er helt grønn. Delefilter o.l. trenger jeg ikke da det er innebygd i spilleren, og det funker som faen. er en JVC exad spiller det er snakk om. Kan komme tilbake med mer info om spiller og øvrige elementer som er installert seinere i dag hvis det er ønskelig. Håper på fornuftige svar Å ja, forresten, "I'm ballin' on a budget" så noe 3-4000krs elementer o.s.v. er uaktuelt for min del. Trenger pen og ålreit lyd til en billig penge, merke o.l. på basselementer er ikke så nøye, da jeg ikke har tenkt til å delta på noe DBdrag eller stå å briefe med anlegget på lokale råneplassen e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 Ring meg du din sopp Du har jo sett hvordan elementet mitt sitter. Evt. sjekk prosjekttråden for da jeg bygget min basser: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=46333&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 For du inn 6,5" i org utaket i kickpanelene så er dem modda når d gjelder sub, så kan du jo prøve RE8 dem for du kjøpt hos www.morel.no meget gode elementer til en kjempegod pris, og dem spiller ræva av d meste i samme størrelse og ikke minst prisen, dem koster 695pr stk. bruker dem selv i min bil som midbass med funker bra som sub også, absolutt anbefalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå