seff Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Hei. har er 520i fra 86. har nok olje på den, men olje lampen lyser på tomgang, og slukker når jeg ruser den. etterhvert som den blir varmere begynner oljelampen å lyse på høyere turtall. punktet hvor det begynner øker gradvis. det er en liten oljelekkasje. noen som vet hva det kan være?
ehrnst Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 mest sansynlig føleren din som kødder men du MÅ få sjekket trykket. Bytt føler først
e30 tic Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Hei.har er 520i fra 86. har nok olje på den, men olje lampen lyser på tomgang, og slukker når jeg ruser den. etterhvert som den blir varmere begynner oljelampen å lyse på høyere turtall. punktet hvor det begynner øker gradvis. det er en liten oljelekkasje. noen som vet hva det kan være? uansett vis den lyser mer desto varmere (tynnere) oljen blir er det garantert oljepumpa di som har takka for seg. selvsagt ikke kjør med bilen slik som dette!
icc Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Hadde akkurat samme problem på min m20b20 for en uke siden, bytta oljetrykksføler og nå er alt bra. Den skal sitte ganske langt ned på blokka på eksossiden. Går en ledning ned dit, bare å følge den. For å sjekke at oljepumpa funker er det bare å ta en titt inn oljelokket mens motorn går, da skal du kunne se olje som drypper ned fra oljerøret over kammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå