gnmfr Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 hvordan stille på btren?? bensintrykket mitt ligger på 1bar uansett åssen jeg stiller på btren.. når jeg drar på så går den vel opp til 2,5 men skulle hatt den høyere pga montert turbo... hvordan får jeg stilt opp dette.. http://images.bimmers.no/files/30t09sk8oogevx7ajm8k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 Grunntrykk på bensin pleier vel strengt tatt å ligge på 3 bar. Åssen btr har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 sikker på du gjør korrekt når du justerer? Motoren må vel gå rimelig "ruskete" med så lavt bensintrykk? Grunntrykket, dvs uten vacum tilkoblet skal vel ligge rundt 3 bar. Vil vel havne rundt 2,3-2,5 på tomgang med vacum tilkoblet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 Hviss du har under 2 bars bensintrykk på tomgang vil den gå veeldig ujevnt. For å justere så må du skru av den øverste muttren og løsne den nederste, så skru inn/ut skruen med en umbrako skrue. Så strammer du muttra og setter på den siste muttra på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berntsen Skrevet Juni 21, 2008 Share Skrevet Juni 21, 2008 Bør jo ha en indikering og justere etter da. Hvor store dyser har du? Eg bruker samme btr etter bildene å bedømme. Stemmer det så har den et forhold på 1-1,7. Eg må også ned i 1 bar grunntrykk for å klare A\F verdi som er akseptabel men er likevell for lavt b.trykk. venter på noen chipper fra Norman på trimchip nå og ska forsøke og teste om noen av di kan fungere for å få opp grunntrykk og få en bedre jevnere A\F verdi. Eg har 420 cc dyser. Kan anbefale AEM sin bredbondslambda som har 52mm instrument med indikering for A\F verdi. Også uttak for smallbands signal som kan brukes på orginal hjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 21, 2008 Share Skrevet Juni 21, 2008 min ligger så vidt under 3 bar på tomgang/vakum så her er det noe riv ruskende galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montrealblue Skrevet Juni 22, 2008 Share Skrevet Juni 22, 2008 kan man ødelegge dysene hvis man kjører med for høyt trykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juni 22, 2008 Share Skrevet Juni 22, 2008 kan man ødelegge dysene hvis man kjører med for høyt trykk? Dysene tåler ikke over ca 4.5bar over lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2008 Da regner jeg med det er måleren som har gått til hælvete får bytte i morra.. Noen som hvet hvor store di originale dysene til is er??(192cc?) og åssen jeg regner ut hvor store dyser jeg egentlig trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2008 den går ikke ujevnt men kan det ha noe og si at jeg har ljetrykk og ikke bensintrykksmåler... begynner og lure på om den er koblet feil kan noen gi meg svar påhvordan den skal kobles Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå