rafa Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Hei! Skulle kjøre bort på butikken for å handle snus tidligere idag, så kommer varselyset om at motoren er for varm opp. Hadde kjørt litt hardt, så stoppa opp, å åpna panseret for å skjekke om det var tomt for kjøleveske. Men det var nesten fult der. Lot deretter bilen stå et litt så den fikk kjølt seg, for jeg måtte komme meg hjem. Venta så en liten time, prøvde å ta en runde rundt kvartalet, men bilen går rett opp på varsel lampa igjen. Noen som har peil på hva som har gått galt her?
BreitBau Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Er nok vannpumpa eller termostaten ja.. En sekser greier å gå ganske lenge i fart før den koker hvis bare viskosekoblinga er gåen.. Lufta kommer seg fint gjennom radiatoren uten viftas hjelp, og lufta den blåser over motoren kjøer svært lite.. Så det tyder på noe som har med vannet å gjøre.. Og da termostat eller vannpumpe.. Jeg tror nok det siste som er ett velkjent problem. Spesielt etter hardkjøring, da har som hastigheten på reima vært litt høy, og da knekker vifta av akselen om den er slitt..
rafa Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 Hva vil ganske lenge si da? Tar ca. 5 min. før den lyser rødt.
BreitBau Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Ja da er det nok termostaten.. Hade vannet vært stillesåtende hadde det ikke tatt så lang tid tror jeg.. Kjøp en termostat og bytt og se.. En termostat koster en 80 kroner.. Husk å monter med pila rett opp..
rafa Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 Da var Haynes boka og termostat innkjøpt. Begynte sånn smått ikveld, men måtte fint se meg slått. Må vell ta en tur på biltema imorgen å handle noe verktøy så hiver vi oss på en ny runde.
Dirty Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 trenger jo ikke noe spess verktøy da . er det ikke bare 4 12mm bolter ? av med slangene og ta av "lokket"
BreitBau Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 er vel 10 mm? Om jeg ikke husker feil Rensk deretter flaten på lokket og på blokka fri for pakningsrester, Sett i termostat med pila opp, og inn med ny pakning og på med lokket.. HUSK jordingsledningene til dysene.. JÆVLI viktig..
Dirty Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 er vel 10 mm? Om jeg ikke husker feil Rensk deretter flaten på lokket og på blokka fri for pakningsrester, Sett i termostat med pila opp, og inn med ny pakning og på med lokket.. HUSK jordingsledningene til dysene.. JÆVLI viktig.. hmm ja er vel 10mm men på min er iallefall den ene bolten 12mm
rafa Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 Da var termostat bytta, fortsatt samme problemet. Hørte en ny lyd idag, en slags svak vislelyd fra ca. der vannpumpa står. Mye mulig at det er den som er gåen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå