Gå til innhold

Motorproblemer etter motorbytte M20B25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problemer etter jeg byttet motor i bilen. Byttet fra 86 til 88 mod motor, samt ledningsnettet. Da 88 mod hadde annen hjerne og lambda.

Spårsmål 1: Får ikke turteller el forbruksmåleren til og virke, Når jeg stopper motoren så hopper turtellerviseren litt. På gamle nettet så kom det ut en hvit kontakt med 3 stikk rett før hjernen, på nye er det en helt annen kontakt type. (se bilder) Prøvd og koble dette på forskjellige måter men får det ikke til og virke. men motoren ruser opp litt ved to koblingsmåter.

xujuk8o6l7ebdboa0cs5.jpg

Dette er nye kontakten på ledningsnettet

navi2lh5oe1gmtqo5z6p.jpg

Og dette er gamle kontakta i bilen

956mc5am81wp17fiq5na.jpg

Bilen er oxo til tider tung og starte, dra lenge på starteren før den kommer, og da går den ujamt og hender stopper, ryker oxo litt sort ved oppstart og lukter bensin. Har byttet plugger osv på den.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg litt med hva dette er?

Takker for svar og hjelp :)

Skrevet

Den svarte ledningen på stikket fra bilen er i hvertfall turtelleren, og den gule er forbuksmåler. Den svarte skal sikkert kobles sammen med den svarte/hvite fra motoren. Den gule får du bare prøve deg frem med. En av de må det nesten være! Det er nok det eneste jeg kan hjelpe deg med :)

Skrevet

Det var da merkelig, jeg har også bytta motor fra m20b25 til m50b25. Og da var det bare til å koble svart på svart(turteller) så virka den. Forbruksmåleren har jeg ikke funnet ut av enda siden det er en nyere motor, men vet at det er den gule ledningen fra bilen. Finner du ingen helt svart ledning som kommer fra motoren på noe som helst stikk? Tror det er standard at den er svart ser du :wink:

Skrevet

Det er en sort med hvit stripe på den fra motoren. men ble ikke noe liv i turtelleren. får vel bare koble til en extern turteller da.

Skrevet
kjør den til negativ på coil da så har du ordna det foreløpig hvertfall

Jepp, det funka gitt :) til og med forbruksmåleren min gikk rett til toppen og ble der. Men har du noen teorier på de andre problemene med motor?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at forbrukssignal og turtallsignal går via den store runde motorkontakten på 88+ m20b25.

Derfor må du nok legge opp noe nye ledninger fra denne og bort til den lille 3 pins-kontakten.

Skrevet

brukte gamle kassa men bruker ikke de 2 giverne på kassa. Siden denne motoren har impulsgiveren forran.

Hmmm, hvor er den lille 3 pins kontakta hen a? Mener du den på torpedoen? Bilder hadde vært fint da jeg er noe usikker på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...