Gå til innhold

Tank/Bensinmåler problem - 89 mod E30...

r_style
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter litt med bensinmåleren og tempmåleren i min 89 mod 325 E30...!

Tempmåleren viser som regel normal driftstemperatur når varmeappartet ikke står på, men så fort jeg setter på varme apparatet mellom 1-4 varierer nåla på temp viseren... den øker og minker alt ettersom hvordan jeg vrir på 1-4 skalaen på varmeappartet, dette har ikke noe innvirkning på bensinmåleren, den står som regel i bunnen (tom tank), men av og til er den oppe på resveretank merke, og lampa lyser når tanken begynner å nærme seg tom, så lampa virker som den skal...

Forrige eier av bilen, hadde nylig bytta en giver til bensinmåleren, men sa det var en giver til som kanskje måtte byttes?

Er ny innen BMW, så hadde satt pris på litt hjelp...! :)

Har hørt att dette kan være ett jordingsproblem/dårlig kontakt bak på instrumentet, men dette vet kanskje noen av dere bedre enn meg?

Alt annet i instrumentet virker, kun disse to tingene her som tuller med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en blå kontakt bak på instrument panelet, sjekk denne...ellers så kan du no altids rive opp bak setet ditt å sjekke om måleren er som den skal...den ligge under der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet litt mer... Fylte nesten full tank nå, og da kom viseren nesten opp på halv tank! Å i det jeg justerer varmeappartet mellom 1-4 beveger begge målerene seg likt i stigning, og hvis jeg f.eks setter på blinklyset, hopper nåla på begge målerene litt frem og tilbake i takt med blinklyset... Tyder vel på en jordingsfeil dette?

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å fikset dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...