Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520iM50 90 mod, som sviver på 5 sylindere, men det virker som den sviver rent på høyt turtall. Har sjekket tennspolene, som er i orden, skiftet plugger, og målt strømføringen i pluggkabelen, den virker noe ustabil da den viser forskjellige verdier i hurtig fart (skal gjerne være slik??)

Kan det være hjernen som tuller????

Noen tips til hva som er galt??

På forhånd takk

Skrevet

Sliter med det samme selv, dog har jeg bare 1 coil...

Har skifta fordelerlokk, plugg, pluggledning, og målt komp..

Er temmelig sikker på at det er dysa som har sett sine bedre dager, så ta en titt på den du også :)

Som sagt så føler jeg også at min går rent på turtall.. dersom jeg flater pedalen på 3000rpm ca. så tar det ca. 1 sek før den sparker skikkelig...

Skrevet
Har en 520iM50 90 mod, som sviver på 5 sylindere, men det virker som den sviver rent på høyt turtall. Har sjekket tennspolene, som er i orden, skiftet plugger, og målt strømføringen i pluggkabelen, den virker noe ustabil da den viser forskjellige verdier i hurtig fart (skal gjerne være slik??)

På forhånd takk

Som nevnt prøv å byt en coil. Jeg fikk tak i en coil til en hundrelapp hos høggeren så burde væra billig sak å få orden på. du kan jo også prøve å bytte om på coilene å høre om feilen følger coilen. isåfall veit du hva som er gærnt.

Skrevet

På forhånd takk

Som nevnt prøv å byt en coil. Jeg fikk tak i en coil til en hundrelapp hos høggeren så burde væra billig sak å få orden på. du kan jo også prøve å bytte om på coilene å høre om feilen følger coilen. isåfall veit du hva som er gærnt.

når den sviver drar du ut en coil og hører om det blir forskjell hold på slik du finner den som er gåen! lett måte å finne ut om det er en coil

Skrevet

kan vere en vippearm og...riv av topp dekselet å sjekk det og mens du er igang...skader ikkje...

Skrevet
kan vere en vippearm og...riv av topp dekselet å sjekk det og mens du er igang...skader ikkje...

M50 har ingen vippearm :lol:

Er nok en coil som begynner å bli sliten evt at strømmen fra coilen slår over i toppen. Kan også være vann/olje i tennplug hullet, da går de ikke på alle

Skrevet

M50 har ingen vippearm :lol:

Er nok en coil som begynner å bli sliten evt at strømmen fra coilen slår over i toppen. Kan også være vann/olje i tennplug hullet, da går de ikke på alle

Har bytta om på coilene...men det er kun 3dje sylinder som skaper seg. Men fant litt olje i plugghullet når jeg bytta plugg...men hva skyldes det da???

Skrevet

Som regel Toppdekselpakningen.: Veldig enkel å bytte.. Bestill ny pakning, skru av toppdekslet og bytt pakning.. Skru på igjen toppdekslet..

Om det er coilen på sylinder nr 3 så bytter du den..

Skrevet
Som regel Toppdekselpakningen.: Veldig enkel å bytte.. Bestill ny pakning, skru av toppdekslet og bytt pakning.. Skru på igjen toppdekslet..

Om det er coilen på sylinder nr 3 så bytter du den..

Okey. da bytter jeg den, skader jo ikke uansett...hehehe....men jeg har bytta om på coilene, og det er fortsatt 3dje sylinder som ikke er helt som den skal, så det er nok ikke de som er problemet...da ville det jo vært såre enkelt:-)...men tusen takk for tipsene, kom gjerne med fler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...