tmice Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Hei, har en E39 523, som jeg har satt inn en 528 motor, alt skulle være plug and play her, men når jeg hadde fått inn den nye motoren kom det en gul varsel lampe opp som viser at det er noe med girkassen(automat), det virker som bilen er i nødprogram, BMW sier at den må omprogrammeres, mens de jeg kjøpte motoren av sier at det ikke stemmer, siden jeg har samme ikke har byttet motorstyreenheten. Motoren vart startet med booster, for han som byttet den trodde bilen var fri for strøm, men det visste seg at batteriet var frakoblet. Han koblet da batteriet på, å da kom lampen på med en gang, den kommer når man vrir om tenningen... Har kjørt med bilen å så prøvd å ta av batteripolen i 1/2 time og 1 time, men samme lampe kommer opp... Ledningene til girkassen er tatt opp flere ganger å rengjort, pinnene er sjekket ingen er skadet. Å nå har de koblet på en diagnose (bosch) og da gikk lampa bort, men nå starter ikke bilen... HJELP!!!!! tar imot alle forslag med STOR takk!!!
Kenni Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Har ikke så god peiling på det tekiske, men har inntrykk av det alltid er en sensor som må skiftes når lamper lyser, bilen ikke starter eller sviver dårlig
Rayman Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Nå hvet ikke jeg med sikkerhet, men kan fortelle det jeg vet husker naboen min skiftet ifra 320 til 328 motor og han slet me samme greiene, han måtte levere den inn til en som omprogramerte den. Så stemmer nok det bmw sier. Er forskjell på 2.5l motorene og 2.8l på den sistnevnte skal de være en slags startsperre som må omprogrameres, skal ikke være bare bare og det er kostbart. tror han måtte ut med 8000,- Men ikke skiftet styreenheten sier du??
Bonden Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Hvi du kjøre med orginal styreenhet kan jeg ikke sjønne at den kan gi di rette signalene til motoren om insprøytningsmenge og di andre parameterne som skal gi deg ekstra effekt.vil nok tro du trenger programvare for 528 motoren før dette funker som det skal.
tmice Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 Jeg skiftet ikke motorstyreenheten, å GS Bildeler sier at det ikke skal være nødvendig å omprogrammere noe som helst siden bilen ikke vet at det er skiftet motor. De sier også at den skal gi de rett signalene til 2,8 litern uten omprogrammering, har vært i kontakt med en som har byttet flere ganger (3) fra 523 til 528 og han har aldri hatt dette problemet, det var bare å skifte motor å kjøre...
tmice Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 Å for å nevne det, så funket motoren som den skulle i startet, den startet å gikk kjempefint, kunne ruse opp motoren uten problemer, men da lyste jo lampa til automatkassa, og bilen var i "nødprogram", så koblet de på en data for å ta diagnose, og da gikk lampa bort, men da startet ikke motoren lengre.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå