peder87 Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 hei skal til å skifte viftereim på min e34 525tds 1995mod og lurer på hvordan strammingern fungerer der. hvordan får man slakket og strammet reimen? hvordan er strammingen gjort på ac kompressoren? håper på svar
bmw520 Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 heiskal til å skifte viftereim på min e34 525tds 1995mod og lurer på hvordan strammingern fungerer der. hvordan får man slakket og strammet reimen? hvordan er strammingen gjort på ac kompressoren? håper på svar er et strammehjul på TDS`n, der sitter d en skrue mener jeg å huske og den løsner du, da skal d bare å være med litt mild makt å bøye unda strammeren mens du tar av reima, med ny reim samme måte bare omvendt ikke flink til å forklare men håper d hjelper. ac`n er jeg ikke sikker på men lurer på om strammingen sitter ihop med kompressorn, men dette må du nesten se etter, har ikke d selv på min
peder87 Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Skrevet Juni 26, 2008 hmm. får vell ta å se om jeg får det fra hverandre kan ikke være umuligt heller
bmw520 Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 hmm. får vell ta å se om jeg får det fra hverandre kan ikke være umuligt heller om d er av interesse så kan jeg ta bilde av fronten på motoren så ser du litt selv er jo demontert en del på den jeg har.
peder87 Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Skrevet Juni 30, 2008 da har jeg fått byttet reimene på bilen var egentlig en enkel sak skulle vell vært en 17 mm umbrako for å slakke viftereimen men brukte bare et stort skrujern i stede, fungerte det ac reima var bare å plukke av plastdekstet på strammehjulet og løsne den skruen som var der, og stramme med en 10mm umbrako
bmw520 Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 ja d er ikke så vanskelig skjønner du, bra d er fiksa nå da
peder87 Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Skrevet Juni 30, 2008 trengtest¨å bytte viftereim den gamle var så slitt at jeg ikke fikk av kjølevifta og strammehjulet var nesten i de andre reimhjulene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå