Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lakke opp igjen grillen foran og inni nyrene da disse har blitt litt solbleket, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få dem av uten å demontere hele fronten? Noen som har gjort dette før?

Må jeg ta ut lykter og hele greia for å få ut disse?

EDIT: Skulle også ha lakket opp igjen den listen under lyktene og rundt nyrene da den er veldig stygg pga steinsprut. Hvordan går jeg frem for å ta av denne?

Skrevet

du må av med den lista som går rundt nyrene for å få ut nyrene og de rillene i front.

Det er noen klips og skruer midt på og så må du ta hånden din på innsiden av motorrommet for så å ta det mot fangeren og føle deg fram til et klips, det er et klips på hver side av den lista. Resten er selvforklarende!

Skrevet

Ja jeg fant et slikt klips når jeg tok ut ene blinklyset, men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle løsne det.. Er det bare å presse det ned, eller er det hekta på noen måte? Var så vanskelig å komme til..

Men jeg slepper altså å ta ut noen av lyktene?

Skrevet

Nei du trenger ikke ta ut lysene.

Hvordan jeg gjorde dette da:

Løsne listene på siden av front fanger. Disse løsner du med lite flatt hjern forsiktig ved å løsne foran og dra ut.

Skru ut de fire mutterne som holder front fanger og dra fanger rett ut.

Løsne grillen den som bl.a senker under lyktene, ved klipps som du ser fra undersiden. (derfor demontere fanger).

Løsne nyrer blanke midtgrillen (chrom plasten) ved løsne faste klips.

Løsne klips over og litt rundt for svarte rillene og skrue på hver side under blink lyktene.

Om du lirker forsiktig ser du egentlig hvordan ting sitter.

Vet ikke om dette var tiil hjelp jeg?

Ligger en DIY på autopwer på bytte av lys men iallfall her viser guiden noe av hvor klips etc sitter til grillen.

Vil anbefale deg kjøpe primer på spray til plast delene før du lakker. Bruk brun pusse sak som kan mine om stålull første øyekast til slippe ned med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...