brannmester Skrevet Juni 26, 2008 Share Skrevet Juni 26, 2008 Har fått en tikkelyd i motoren som øker i fart med turtallet, når bilen passerer 2000 omdreininger kommer lyden, høres ut som om noe er løst (kan minne om ventilbank på en hammel volvo 240). var nesten 1 mnd ventetid på bmw i bergen, så lurer på om oen har noe forslag på hva det kan være? turbo er byttet for ca 7000 km siden og bilen er gått 150000. Kan det være vannpumpen? skal se om jeg får lagt ut lyden etterhvert... har sjekket litt mere, høres ut som ett lager som det er slark i, vanskelig å bestemme akkurat hvor. legger ved en lydfil som kanskje kan være til hjelp.. http://s259.photobucket.com/albums/hh29 ... EO0008.flv varierer når lyden kommer, men med sakte gasspådrag starter den ved ca 1800 omdreinger og øker i intensitet når turatllet øker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vannøykongen Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 heisann. ser du har hatt turbohavari. fikk i dag konstantert turbohavari på min 320d 2003 mod. hvor mye kostet det deg å få skiftet turboen? vet du om noenplass der man kan få den rimeligere enn den originale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Kan det være et defekt-lager på et av reimhjulene som lager lyden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2008 håper det er noe så enkelt... får den ikke på verksted før til uken.. går greit å kjøre, så lenge jegholder meg under 2000 o... men er jo ferie straks... virker som det ene hjulet har litt vibrasjon, skal se om jeg ka finne ut om det er det som har vannpumpen bak seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Disse motorene har hat noe problem med neder svingningsdemper i framkant av veivaksel .når man ser ned i motorrom hopper/vibrerer dette hjulet når motoren går ?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2008 vannøytangen... betalte ca 18 lapper for bytte av min turbo... har ett hjul på ca 14 cm, som det virker som det kan være kast i, kan det være dette hjulet du mener? var litt vanskelig å ta bilde av det... er dette en kostbar affere mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Sjekk først dynamoen, kan hende lagrene i den er slitt. Hvis ikke, syns jeg det kan høres ut som vannpumpen, men kan jo som sagt være noe dårlige lagere i et reim hjul feks.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brannmester Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2008 Bonden, er det denne du mener? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18 virker som det er bra vibrasjon i denne, skal det være slakk i denne i det heletatt? tenker da på hjulet?? håper på verkstedtime snart, ikke lett i disse ferietider da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå