Gå til innhold

felger og godkjenning


Bare_egil
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

har problemer med å få godkjent bilen min med felgene mine. Fattern var å prøvde å få den igjennom i dag, men de sa at innpresset på felgene var feil i forhold til det som var lov.

Samt at det bare var lov å ha +-7 feil på innpresset.

Bilen er 325i e30 90 mod og felgene er av typen compomotive mo.

Noen som vet hva jeg må gjøre for at jeg skal få den godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt skal ha de spesifikke felgene inn i vognkortet, så må du prøve å trumfe igjennom med TÜV-papirer på felgene.

Uheldigvis, så er det temmelig sære på dette også, og noen krever at BMW Norge skal bekrefte etc etc.. BMW Norge har omtrent aldri hørt om E30, virker det som, så det sier jeg lykke til med!

Alt er avhengig av stedet man godkjenner og personen.. :roll:

Hva er innpresset på felgene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt skal ha de spesifikke felgene inn i vognkortet, så må du prøve å trumfe igjennom med TÜV-papirer på felgene.

Uheldigvis, så er det temmelig sære på dette også, og noen krever at BMW Norge skal bekrefte etc etc.. BMW Norge har omtrent aldri hørt om E30, virker det som, så det sier jeg lykke til med!

Alt er avhengig av stedet man godkjenner og personen.. :roll:

Hva er innpresset på felgene dine?

jeg tror det et er 23 på disse felgene, men det som er rart er at jeg fikk bilen godkjent med disse felgene i fjor på statens vegvesen. Men fikk de ikke inn i vognkortet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger isåfall ikke ihop. Da har isåfall kontroløren sett dette igjennom fingrene, men ikke nok til at han ville godkjenne dem inn i vognkortet..

ET 23 blir 12mm i feil ET ja.. :(

Prøv å se om du får tak i Tüv-papirer til felgene! Hvis ikke, så kan du egentlig glemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det henger isåfall ikke ihop. Da har isåfall kontroløren sett dette igjennom fingrene, men ikke nok til at han ville godkjenne dem inn i vognkortet..

ET 23 blir 12mm i feil ET ja.. :(

Prøv å se om du får tak i Tüv-papirer til felgene! Hvis ikke, så kan du egentlig glemme det.

har du hørt at ET bare kan være +- 7? må jo være mulig å få tak i tuv papirer på disse felgene. Kollevold kanskje, men hva gjør tuv papirene egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tüv-papirer har mulighet for å overstyre det med innpress (og andre problemer som kan oppstå). Vi har flere her inne på forumet som er levende bevis på at det blir akseptert. Vi har også bevis på at vegvesnet kan være rimelig kranglete ang sånt! :?

Jeg har selvsagt hørt at ET bare kan være +/- 7,5mm på hver side ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tüv-papirer har mulighet for å overstyre det med innpress (og andre problemer som kan oppstå). Vi har flere her inne på forumet som er levende bevis på at det blir akseptert. Vi har også bevis på at vegvesnet kan være rimelig kranglete ang sånt! :?

Jeg har selvsagt hørt at ET bare kan være +/- 7,5mm på hver side ja :P

hmm, er så mange nye ting og forholde seg til, noen sier det og andre sier det..er vanskelig å vite hva som er riktig og hva som ikke er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...