OLEZZ Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 Skulle montere m3 3.0 girkasse og mellomaksel på 320'n (m50) i dag, hvor det det selfølgelig oppstår noen problemer. monterte m3 diff fra usa her for litt siden, så trodde m3 mellomakselen ville passe, men det gjorde den ikke, den var for kort, og bakre flensen var annerledes. Hvor skal jeg begynne hen her? hva trenger jeg? Ser det på bildene: flensen på M3 Diffen: http://www.dump.no/files/48907003b86f/DSC00356.JPG Bakre del av m3 mellomaksel: http://www.dump.no/files/48907003b86f/DSC00351.JPG bakre del av 320 mellomaksel: http://dump.no/files/48907003b86f/DSC00354.JPG noe kortere? http://dump.no/files/48907003b86f/DSC00355.JPG
Ole@Automote Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Du trenger mellomaksling fra 328 eller en adapter fra 6 pinner til 4 pinner på diffen din. Du kan mest sansynlig sette over en flens fra M3 eur diff på diffen din også.
jensemann23 Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 tenkte meg at du visste dette Ole:) Hadde akkurat tenkt å tipse om å sende deg en PM!
OLEZZ Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Du trenger mellomaksling fra 328 eller en adapter fra 6 pinner til 4 pinner på diffen din.Du kan mest sansynlig sette over en flens fra M3 eur diff på diffen din også. Stemmer det, 328 har lik kasse som m3 3.0 har 328 4 pinner? og er den lang nok?
Ole@Automote Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 328 mellom akslingen skal være lang nok ja, det burde den euro M3 akslingen være også, har du justert den ut? det er en stor mutter mitt på akslingen løsne den og dra akslingen ut sånn att den blir lenger. Nå er det mulig att 6 pins flensen på euro m3 diffen er litt lenger sånn att mellom akslingen rekker, hvis ikke så sitter 4 syl motoren lenger frem men det tviler jeg på.
OLEZZ Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Men bruker 328 diffen 4 pinner? for ellers må jeg jo kjøpe adapter i tillegg.
Ole@Automote Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 328 akslingen har den store kloa i front og 4 pinner i bak kant. Du kunne jo solgt den diffen du har til e30, meget ettertraktet der i gården passer bolt on på alle måter så kunne du kjøpt det en e36 M3 euro diff med 6 pinner. Husk å få tak i mellom aksling til 328 manuell og ikke automat da automat akslingen er kortere.
OLEZZ Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Høres enklere ut å skaffe en 328 mellomaksel. Vet du om den tåler mye? Håper bare den ikke tåler noe mindre enn m3 akselen. Ser ut til at det blir bytte av mellomakselen. Takker for hjelpen
MotorViagra Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 mange som kjører over 500-600hk på 328 mellomaksel så dette holder nok for deg. Men passer ikk bakre del av den gamle mellomakselen din på m3 diffen?
OLEZZ Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Jo, men den passer ikke forran. Altså flensen til girkassa. I tillegg virker den sliten.
MotorViagra Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Mellomakselen er til å dele, da bruker du bakre del fra 325?n og fremre del fra m3.
OLEZZ Skrevet Juni 29, 2008 Forfatter Skrevet Juni 29, 2008 De passa ikke sammen. Det ble på en måte han til han, og ikke hun til han. Om du skjønner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå