Jump to content

Skifting av radiator?

hawkey
 Share

Recommended Posts

Klimaanlegget i bilen min har sluttet å virke. har vært og funnet ut at lekkasjen er på røret inn på radiatoren.

Så nå må jeg kjøpe ny radiator og bytte den. Er det noen her som har noe erfaring med å bytte den? Er det noe man kan gjøre selv, eller bør jeg har den på verksted?

og er de rørene fra klimaanlegget som går inn og ut på radiatoren loddet eller er det skrutilkoblinger?

Bilen er en e36 318.

når det ikke er varme i varmeaperate så er det som regel luft i systeme..

men det å bytte radiator er ingen sak... det gjør du selv, vis du har tatt i en skifte nøkkel før... rørene er festet med slange klemme..

når det ikke er varme i varmeaperate så er det som regel luft i systeme..

men det å bytte radiator er ingen sak... det gjør du selv, vis du har tatt i en skifte nøkkel før... rørene er festet med slange klemme..

Er nok ikke vannet det er snakk om her.

Siden det er klima som nevnes, så går jeg ut ifra at det er kondenseren du skal bytte, og det er kald luft i bilen som er fraværende.

Isåfall er det skrudde koblinger på radiatoren/kondenseren.

Husk nye pakninger/O-ringer til koblingene.

Hadde akkurat samme problem på 325en jeg hadde, med klima. Kjent feil at det sprekker opp der slangen inn skal festes, og hele greia må byttes. Byttet den selv, er en enkel jobb, selv om man aldri har gjort det før. Bruk en haynes manual, der står det steg for steg. :)