Gå til innhold

Skifting av radiator?


hawkey
 Share

Anbefalte innlegg

Klimaanlegget i bilen min har sluttet å virke. har vært og funnet ut at lekkasjen er på røret inn på radiatoren.

Så nå må jeg kjøpe ny radiator og bytte den. Er det noen her som har noe erfaring med å bytte den? Er det noe man kan gjøre selv, eller bør jeg har den på verksted?

og er de rørene fra klimaanlegget som går inn og ut på radiatoren loddet eller er det skrutilkoblinger?

Bilen er en e36 318.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det ikke er varme i varmeaperate så er det som regel luft i systeme..

men det å bytte radiator er ingen sak... det gjør du selv, vis du har tatt i en skifte nøkkel før... rørene er festet med slange klemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det ikke er varme i varmeaperate så er det som regel luft i systeme..

men det å bytte radiator er ingen sak... det gjør du selv, vis du har tatt i en skifte nøkkel før... rørene er festet med slange klemme..

Er nok ikke vannet det er snakk om her.

Siden det er klima som nevnes, så går jeg ut ifra at det er kondenseren du skal bytte, og det er kald luft i bilen som er fraværende.

Isåfall er det skrudde koblinger på radiatoren/kondenseren.

Husk nye pakninger/O-ringer til koblingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på 325en jeg hadde, med klima. Kjent feil at det sprekker opp der slangen inn skal festes, og hele greia må byttes. Byttet den selv, er en enkel jobb, selv om man aldri har gjort det før. Bruk en haynes manual, der står det steg for steg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...