jacooob Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 hei..er no nesten i mål med is turbo prosjekt..får jenn toppen fra verksted på mandag å trenger råd om korsen eg skal få tett en mls 3 lags toppakning å kor mange nm eg skal dra til toppen med? hørt snakk om noen som bruker tetningslim mellom laga på pakninga? er dette nødvendig takker for alt av hjelp mvh stig
KalMar Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 bruk søkefunksjon... du må nok bruke en spesial locktith 3220 eller hva den het...
jacooob Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 har sett jennom de meste på ppf å herno..ingen som har strammet over en m42 topp enda som eg har sett... mvh stig må da ver noen som veit tiltrekningsmomentet på arp-bolter og mls pakning?
325ixturbo Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 send pm til andreas eller peppe på ppf, så får du nokk svar
jacooob Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 er ikke sikker på kem det er.. kunne ikke du skreve ei lita setning om kjapt korsen dette skal fåregå til en av dei?? mvh stig
325ixturbo Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 rett under der det står forum på ppf, der står det 3 navn send en av di en pm
MotorViagra Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Eller så kan du spørre meg Momente kommer ann på hvordan Arp bolter du bruker.. Feks om det er m6 m8 eller m10 Når det gjelder lim på pakkningen, kommer veldig ann på hva du gjør ellers. Planer du både topp og blokk skal det streng tatt ikke være nødvendig med noe som helst. Planer du topp men ikke blokk kan du bruke kobberspray pakkningslim eller loctite som nevt over, husker ikke i farta koden men begge disse selger de på mekkonomen. Håper dette er til hjelp for deg
jacooob Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Skrevet Juni 30, 2008 A-dekk redder dagen ijenn:D takker så meget mvh stig
fredriko Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Motor Motorkode M42 B18 Kapasitet (volum) 1796 (cc) Tomgangshastighet 850 ± 100 (rpm) Ventilklaring Hydraulisk Kompresjonstrykk Normal 10.0 - 11.0 (bar) Oljetrykk (Ved tomgang) > 0.5 (bar / rpm) Oljetrykk (Oljetrykkbryter) 4.1 - 4.5 (bar / rpm) Drivstoffsystem (merke og type) Bosch Motronic M 1.7.2 Tenningsrekkefølge 1-3-4-2 Tenningsspole motstand, primær 0.80 (ohms) Tennplugger (merke og type) Bosch F7LDCR NGK BKR6EK Tennpluggåpning 0.7 - 0.8 (mm) Innsprøytningstrykk / systemtrykk 3.0 ± 0.2 (bar) CO avgass < 0.5 (%) CO2 14.5 - 16.0 (%) HC (Ved tomgang) 200 (ppm) HC (Ved rask tomgang) 100 (ppm) O2 0.1 - 0.5 (%) Lambda 0.97 - 1.03 Lambda veksler (Delta Lambda) 0.02 Oljetemperatur under test 60 (°C) Rask tomgang 2500 - 3000 (rpm) CO ved høy tomgang < 0.3 (%) Test lukket krets ved: (o/min.) 500 - 1200 (rpm) Tilpasse katalysatoren (Manuell transmisjon) 3 / 3000 (min / rpm ) Tilpasse katalysatoren (Automatisk transmisjon) 4 / 2500 ± 300 (min / rpm ) Kjølesystem Trykk ved påfyllingslokk 1.8 - 2.1 (bar) Termostat åpner ved 92 (°C) Kjølevifte starter ved 92 ± 4 (°C) Belte utforming Tegning Elektrisk Batteri 50 (Ah) Dynamo 70 Auto: 80 (A) Kapasiteter Bunnpanne, inkl. filter 5.0 (l) Kjølesystem 6.5 (l) Kjølesystem (Med klimaanlegg) 6.7 (l) Momentinnstillinger Topplokk (Gjengene skal oljes forsiktig) Skift bolter Trinn 1 30 (Nm) Trinn 2 90 (°) Trinn 3 90 (°) Tennplugger 30 (Nm)
jacooob Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 dette er nyttig infomasjon gutter..ta å legg litt inn på forumet så de blir litt enklere for folk å se info om motorane sine:D takk for hjelpa.. stig
MotorViagra Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Du kan ikke bruke denne veiledningen på moment med arp.. det blir helt feil
jacooob Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 ringer dere når eg er klar eg..men venter fortsatt på ventiler.. blir vell over helga en gang mvh stig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå