|Ole| Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Er dette en hard jobb på m20? Har en knekt ventil og eit skada stempel, er og skeptisk på nokken små hakk på toppen der den knekte ventilen satt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Du kan jo ikke bare skifte stempel. Da må du montere nye ringer og få blokken honet. Med mindre man er en sånn jalla-motorfikser da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Ganske likt som på andre motorer. Ting du bør sjekke er vippetøyet og kamaksel for skader,monter ny ventil i ventilstyring og mål slakk med måleur. Slip ventilsetet.Bruk sigarett-papir mellom setet og ventilen,avslutt med lekkasje-test. Viss stempelet ser bra ut forutenom hakka,puss ned ujamnhetane og mål høgda på stempelet på ØD (måleur) i forhold til dei andre for å sjekke om råde el kryssbolt har tatt skade. Sjå etter sprekker(både på stempel og topp) og puss ned ujamnhetane på toppen også. Ujamnheter bygger opp sotavleiringer og forstyrrer turbulensen. Det er egentlig opp til deg kor mykje arbeid du vil legge i dette,for det er fleire ting en bør vurdere å gjere men dette er vel det minimale du bør gjere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå