Gå til innhold

E30 320i Girkasse på 325i


ajsandberg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, noen her som har montert ei girkasse fra en 320i(uten følere) på en 325i med følere i clutchhuset?

Er det markert hull for følerene, så man bare kan borre?

Og hvordan blir farta i de forskjellige girene?

Har to 320i kasser liggende (Getrag 245?), og lurer på å montere ei av de, siden 325kassa har ulyd. Vet at det blir slitsomt å kjøre med i lengden, men får visst god aks! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd dette, men såvidt meg bekjent er dette vanskelig å få til. veldig vanskelig. umulig er vel heller ordet. Beklageligvis er du avhengig av og bygge om til "facelift motorstyrings - ledningsnett" (M20 motorer produsert etter 09/1987) Samt bytte svingningsdemperen, tomgangsregulator og hjene. Da kan du "velge og vrake" i M20 girkasser.

Om det er av interesse og bytte om ledningsnettet istede for å lete etter en kasse som har hull for svinghjuls følere så har jeg dette komplett. Men dog hjerne til 320, mangler da kun 325 facelift hjerne.

(ledningsnettet er komplett med svingningsdemper, tomgangsregulator osv osv osv. :) ) Send meg en PM hvis dette er av interesse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å finne en kasse med hull til følere, men å borre hull i ei 320kasse. Jeg mener jeg har sett et merke for å bore hull, men studerte ikke så nøye, så kan hende det er to :)

Derfor lurte jeg på om noen kunne bekrefte det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg spora litt av. Hoppet igrunn over på en lettere løsning da jeg ikke har hørt / sett noe til disse merkene du prater om. Har en kasse orginalt uten følere stående her, M20B20, men kan ikke se ett eneste merke.

Du nevner utvekslingen på girkassen her. Har selv montert en M20B20 kasse på en M20B25, ble kjørt på BMWccn treffet på Rudskogen i år, merket lite forskjell fra hvordan man brukte gira med M20B25 kassa kontra M20B20 kassa.

Den "merkbare" utvekslingsforskjellen ligger i differensialen spør du meg.

Edit; Jeg tror den modifiseringen du ønsker og gjøre ikke er mulig og foreta seg innefnor ett "vanlig" budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig jeg spora litt av. Hoppet igrunn over på en lettere løsning da jeg ikke har hørt / sett noe til disse merkene du prater om. Har en kasse orginalt uten følere stående her, M20B20, men kan ikke se ett eneste merke.

Du nevner utvekslingen på girkassen her. Har selv montert en M20B20 kasse på en M20B25, ble kjørt på BMWccn treffet på Rudskogen i år, merket lite forskjell fra hvordan man brukte gira med M20B25 kassa kontra M20B20 kassa.

Den "merkbare" utvekslingsforskjellen ligger i differensialen spør du meg.

Edit; Jeg tror den modifiseringen du ønsker og gjøre ikke er mulig og foreta seg innefnor ett "vanlig" budsjett.

Ok.. hva mener du med et vanlig budsjett? Jeg har hugd to 320'er og èn 325, så jeg har alt av deler liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Aldri prøvd dette, men såvidt meg bekjent er dette vanskelig å få til. veldig vanskelig. umulig er vel heller ordet. Beklageligvis er du avhengig av og bygge om til "facelift motorstyrings - ledningsnett" (M20 motorer produsert etter 09/1987) Samt bytte svingningsdemperen, tomgangsregulator og hjene. Da kan du "velge og vrake" i M20 girkasser.

Om det er av interesse og bytte om ledningsnettet istede for å lete etter en kasse som har hull for svinghjuls følere så har jeg dette komplett. Men dog hjerne til 320, mangler da kun 325 facelift hjerne.

(ledningsnettet er komplett med svingningsdemper, tomgangsregulator osv osv osv. :) ) Send meg en PM hvis dette er av interesse .

SEr det er en gammel tråd, har du dette fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...